November 23 2024 09:07:09
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Artikelhierarki
Hovedside for artikler » El/tænding » Tændrør & pærer
Tændrør & pærer
Tændrør

Det mest brugte tændrør til de små Honda'er er NGK.

Et tændrør til Honda CD50 har fx betegnelsen NGK C7HS
hvor:
C'et står for gevindets diameter og stigning.

Tallet 7, tændrøret glødetal. Jo højere værdi jo koldere tændrør. Har du en pumpet motor, skal du have et koldere rør, altså et tændrør med højere glødetal. fx NGK C8HS

H'et står for gevindlængden (12,7 mm)

S 'et står for at er et standard type tændrør.

Pærer

articles: eltaending_tekpaerer.jpg

Dette er de pærer som skal sidde i originalt.

Er din CD eller Dax ikke lovlig kan der være et problem med at pærerne springer. Pæren til belysningen i speedometeret, forpæren og tråden i bagpæren vil være de pærer som har chance for at springe.
For at afhjælpe dette er en udskiftning af pærerne nødvendig. Man kan isætte nogle med en større spænding. Fx 12 V pærer.
En bedre løsning er at bygge en spændingsregulator på. Med denne vil man opnå samme lysmængde i tomgang som altid, men ved mange omdrejninger hvor motoren laver for stor spænding vil spændingsregulatoren begrænse spændingen til ca. 6,5 V. På den måde undgår du at dine pærer springer.

Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.09 sekunder 3,312,905 Unikke besøg