Tændrør
Det mest brugte tændrør til de små Honda'er er NGK. Et tændrør til Honda CD50 har fx betegnelsen NGK C7HS hvor: C'et står for gevindets diameter og stigning.
Tallet 7, tændrøret glødetal. Jo højere værdi jo koldere tændrør. Har du en pumpet motor, skal du have et koldere rør, altså et tændrør med højere glødetal. fx NGK C8HS
H'et står for gevindlængden (12,7 mm)
S 'et står for at er et standard type tændrør.
Pærer
Dette er de pærer som skal sidde i originalt. Er din CD eller Dax ikke lovlig kan der være et problem med at pærerne springer. Pæren til belysningen i speedometeret, forpæren og tråden i bagpæren vil være de pærer som har chance for at springe. For at afhjælpe dette er en udskiftning af pærerne nødvendig. Man kan isætte nogle med en større spænding. Fx 12 V pærer. En bedre løsning er at bygge en spændingsregulator på. Med denne vil man opnå samme lysmængde i tomgang som altid, men ved mange omdrejninger hvor motoren laver for stor spænding vil spændingsregulatoren begrænse spændingen til ca. 6,5 V. På den måde undgår du at dine pærer springer. |