Nu har jeg købt en ny motor uden el start, og afmonteret det gamle ledningsnet på knallerten.
På den nye motor er der 4 ledninger. 1 til lys, 1 til lader, 1 til stel, og 2 til CDI.
Spørgsmålet er så: Er det nødvendigt med lade funktionen,når man ikke har selvstarter på? Og for den sags skyld batteri??
Det jeg er ude efter, er at, der ingen kontakter eller lign. skal være på knallerten. Jeg havde håbet på at, jeg kunne nøjes med at tilslutte de 4 af ledningerne fra motoren ( stel, CDI og lys) og på den måde have det mest simple ledningsnet.
Hvis du ikke har batteri på så skal du bare undlade at bruge den røde ledning der kommer ud af spændingsregulatoren
Den forsyner normalt ledningsnettet med strøm til bremselys og ligende, men det kan du bare forsyne fra den gule lysledning istedet og lade den anden være blind
Tak. Palle, snakkede med dig igår ang. farvekoden på ledningerne, på den pæne nye motor.
Til dit indlæg:
Det håbede jeg også på. Jeg sad og tegnede ledningsnet igår, og kunne ikke få det til at gå op. Netop fordi jeg ikke kunne se hvad jeg skulle bruge batteriet til.
Hmmmmm. Hva´ ska´ man så bruge regulatoren til???, Den begrænser vel bare til 12volt. Der går jo kun, én ledning til, én fra og én stelforbindelse. Og man har jo en ledning til lys!!!
Redigeret af Frank d. 25-04-2007 11:52
Selv om du ikke vil bruge ladespolen er det en fordel at have spændingsregulatoren til dit lys. Det sparer dig for overspænding til dine pærer, dvs du slipper for at skifte dem hver uge.
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.