Innerrotor
|
Steffen |
Lagt på d. 24-04-2007 23:20
|
Bruger
Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 21. February 2007
|
Er der en klog person, der kan fortælle mig, om denne innerrotor tænding:
http://www.impot.dk/preformancedele.php
vil kunne monteres på 125 ccm Thumpstar motor eller 128 ccm oliekølet Lifan (begge fra Daxshop) uden problemer?
Og hvilken af de to motorer er bedst? Eller er der andre I vil anbefale i stedet for?
Jeg ved ikke meget om Kopi-motorer, da jeg altid har brugt original Honda. Nu har jeg så gang i et projekt, hvor jeg skal have en forholdsvis højtydende motor monteret, som der så skal tunes videre på.
Jeg håber nogen vil hjælpe.
/Steffen |
|
|
|
Daxshop |
Lagt på d. 25-04-2007 10:50
|
Bruger
Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09. January 2007
|
Hvis du ikke vil have lys på så skulle det godt kunne lade sig gøre
Umiddelbart ser den dog lidt fattig ud
Lifan motoren har større ventiler og mere Tunings potentiale end Thumbstar motoren
|
|
|
|
Steffen |
Lagt på d. 25-04-2007 11:06
|
Bruger
Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 21. February 2007
|
Okay, det er meningen, at der ikke skal være lys på.
Jeg gik også ud fra, at Lifan motoren var bedst. Prisforskellen er jo til at komme over.
Du tror altså, at almindeilg 12v tænding med avancerende CDI-boks vil være mere optimal end den innerrotor?
/Steffen
|
|
|
|
Daxshop |
Lagt på d. 25-04-2007 18:35
|
Bruger
Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09. January 2007
|
Man kan få svinghjul med forstillet tændtidspunkt der passer til de motore
Hej har man så både lys og fordelen ved tændingen, dog ´får du ikke bragt den roterende masse så meget ned hvilket kan påvirke gasrespons
Redigeret af Daxshop d. 25-04-2007 22:04
|
|
|
|
Steffen |
Lagt på d. 25-04-2007 20:07
|
Bruger
Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 21. February 2007
|
Det vil altså sige, at hvis Daxen udelukkende skal bruges til, at køre på lukket område, hvor der ikke er brug for lys, vil innerrotoren have en fordel? Eller er den for træg ved lave omdrejninger?
Sådan som jeg har forstået det, giver innerrotoren flere omdrejninger, men lavere moment ved lave omdrejninger, eller hvordan?
Forresten, så kan jeg huske, at du på et tidspunkt havde en guldfarvet forgaffel på din grønne Dax inde på scootergalleri. Hvad var det for en?
/Steffen
|
|
|
|
Daxshop |
Lagt på d. 25-04-2007 22:06
|
Bruger
Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09. January 2007
|
Det er en forgaffel fra en pitbike, jeg har den stadig projektet blev lagt til side pga bredden på broerne kun tillod et 100 dæk at være der
Ganske udenmærket til ræs men ikke beget street over det
|
|
|
|
Steffen |
Lagt på d. 25-04-2007 22:55
|
Bruger
Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 21. February 2007
|
Nå okay, så er sådan en forgaffel også for smal til mit behov.
Til slut, hvad er bedst hvis man vil opnå en bedre ydelse, et bedre optræk og en bedre topfart?
CDI tænding eller den innerrotor? Jeg er ikke helt med...
/Steffen
|
|
|