Efter at have monteret ny motor som har kørt 3000 km fik den en
grim klonk/klapper lyd, ligesom stempel støder mod topstykket, er
værst ved last og motorbrems, køres der lige imellem last og
motorbrems er det ikke så slemt men med det samme man giver
bare lidt gas er den gal igen. Lyden kan også høres i tomgang.
(Har prøvet med anden cylinder og stempel uden held)
Har checket: topstykket, ventiler, stempel, plejlstang, her kan jeg
ikke finde nogle fejl, har haft fat i svinghjul på generator siden og
kan ikke mærke slør i svinghjuls lejer.
Kan det være kobling der giver denne klonk lyd, det er en automat
kobling ?
Hvis du drejer hurtig frem og tilbage med svinghjulet kan du høre om koblingen sidder løs på krumtapakslen, er det meget kan det knække enden af krumtappen.
Hvis på skruer tændrøret af og drejer med svinghjulet omkring T mærket kan du mærke om stemplet går imod toppen.
Hvis du kører stemplet halv i top og drejer et par millimeter frem og tilbage med svinghjulet kan du mærke om plejlstangslejet er slidt.
Hilsen Erik.
Efter at have adskilt motor to gange uden at finde fejl, ser det nu
ud til problem er løst. Anden gang jeg samlede det hele for at
teste var lyd blevet meget værre og det lød som udstødning var
utæt oppe i/ved topstykket.
Det viste sig at der var tæring ved det rør som spændes op mod
udstødnings pakning, rør var flækket næsten ½ rundt, lidt sjovt
at det kan give sådan en metallisk lyd uden at lyde utæt i starten.
Sådan en kina udstødning kan åbenbart ikke holde mere end
12 år og 82500 km, eller også er det meget godt :-) klaret.
Motor skulle være en 110cc, kan det passe den køre med et
52.2 mm stempel, det er hvad jeg har kunne måle det til ?
Det var da fint du fandt fejlen, hvis du mangler udstødning har jeg en ny kina Dax udstødning komplet med gitre til 500kr.
Det er nok en 52,4 stempel det bliver brugt i mange 110cc motorer.
Hilsen Erik.
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.