Forklaring søges på hvordan automat/slyng kobling fungere, kan godt
se at ved tryk på gear pedal slipper kobling som ved manual, men hvordan med slyngkobling ved start, bruges koblingsplader også i denne
funktion eller hvordan ?
Kobling glider ved kørsels op af stejle bakker ved akseleration, er det koblingsplader eller slyngkobling der glider ?
Nogle som kan forklare eller har link til en forklaring, motor er en 1P47FMD med selvstarter, kineser kopi.
Slyngkoblingen virker ved at vægtklodser presser koblingspladerne sammen, samme koblingsplader som gearpedalen virker på. Måske skal den have mere frigang på justerskruen eller nye koblingsplader.
Hilsen Erik.
Har godt set den type med vægte men min skulle være en (type II) med
ruller virker det på samme måde eller hvordan virker det ?
Trykker automat kobling lige så hårdt på koblingsplader som manual ?
Da den jeg har med manual kobling ikke glider med samme olie. Har nu
skiftet olie til en MC godkendt type og det ser ud til at det er blevet bedre med kobling.
Kobling kan ses her, Palle sælger løse ruller til den:
Rullerne virker på samme måde bare trykker de 8 steder mens den anden type kun trykker 4 steder.
Olie har også en del at sige.
Rullerne plejer ikke at fejle noget.
Hilsen Erik.
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.