November 21 2024 17:36:57
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
CD50 m. kinamotor - plads til luftfilter?
Dan
Hej med jer,
Min gl. CD50'er har lidt den skæbne at få en ny 50ccm kinamotor. Det driller dog med at få luftfiltret monteret, da karburatoren sidder ca. 5mm for lavt til jeg kan montere luftfilteret gennem hullet i stellet til samme formål. med i "kina-pakken" fulgte en pakning og et ca. 5mm tykt gummistykke der passer på indsugningsstudsen. Jeg formoder den alm. pakning skal placeres mellem studs og cylinder, mens gummistykket skal sidde ml. studs og karburator(?). Hvis det var omvendt ville det passe, da karburatoren ville blive hævet tilstrækkeligt, men jeg har på fornemmelsen at det føromtalte gummistykke næppe vil trives på en varm cylinder. Jeg har set flere der har vendt studsen om, således luftfilteret peger mod forhjulet, men ser ikke videre kønt ud.
Er der én der har et tip til hvordan jeg hæver karburatoren nogle mm., eller kan jeg købe en vinklet studs?
Venlig hilsen,
Dan

LMJ
Du kan montere en drejeplade på cylinderen, så studsen kan drejes i andre vinkler. Du kunne også montere en 5 mm plade som passer til studsen så den kommer op i rigtig højde. For knallertens skyld ville jeg dog montere en original Honda CD motor.

cd501973
Du mener vel en indsugningsplade med flere monteringshuller til montering på Topstykket!!!! Grin

Dan
Hej,

Tak for svarene - Jeg får fat i en indsugningsplade. Tegnedrengen var ikke til en ægte honda motor :-/

Vh. Dan

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.31 sekunder 3,309,963 Unikke besøg