Hej med jer,
Min gl. CD50'er har lidt den skæbne at få en ny 50ccm kinamotor. Det driller dog med at få luftfiltret monteret, da karburatoren sidder ca. 5mm for lavt til jeg kan montere luftfilteret gennem hullet i stellet til samme formål. med i "kina-pakken" fulgte en pakning og et ca. 5mm tykt gummistykke der passer på indsugningsstudsen. Jeg formoder den alm. pakning skal placeres mellem studs og cylinder, mens gummistykket skal sidde ml. studs og karburator(?). Hvis det var omvendt ville det passe, da karburatoren ville blive hævet tilstrækkeligt, men jeg har på fornemmelsen at det føromtalte gummistykke næppe vil trives på en varm cylinder. Jeg har set flere der har vendt studsen om, således luftfilteret peger mod forhjulet, men ser ikke videre kønt ud.
Er der én der har et tip til hvordan jeg hæver karburatoren nogle mm., eller kan jeg købe en vinklet studs?
Venlig hilsen,
Dan
Du kan montere en drejeplade på cylinderen, så studsen kan drejes i andre vinkler. Du kunne også montere en 5 mm plade som passer til studsen så den kommer op i rigtig højde. For knallertens skyld ville jeg dog montere en original Honda CD motor.