sløv CD 50
|
ankerlund |
Lagt på d. 12-05-2012 19:48
|
Bruger
Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 21. July 2008
|
min nysamlede Cd 50 standard og lovlig, er ekstremt sløv, skal være heldig hvis den går 30 km, og kører med 75 dyse nu ( standard 65) men den vil stadig gerne have lidt chooker, nå men tænkte på et topstykke fra Dax, ville det give lidt mere optræk, eller evnt et fra Dax 12 volt, så får jeg også kuglelejer i knasten, passer det på, på forhånd tak
mvh Michael |
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 12-05-2012 23:56
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Hej Michael.
Det er bedre at pille plomben ud, de andre løsninger er også ulovlige.
Hvis du sætter 12V top på skal du nok dreje noget af stemplet.
Hilsen Erik. |
|
|
|
ankerlund |
Lagt på d. 13-05-2012 12:13
|
Bruger
Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 21. July 2008
|
hej Erik, ja men du snakkede om hullet i plomben var 1 mm større på dax, jeg ville være tilfreds bare den kunne gå 40, og lidt bedre optræk
mvh Michael |
|
|
|
folva |
Lagt på d. 14-05-2012 22:12
|
Bruger
Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 07. January 2008
|
Jeg kører med en indsugning omkring 8 mm på en af mine CD 50, og gearet een tand foran, altså en 13 - 42 gearing, den går omkring 45 - 50 km/t. Den går med en 65 dyse, og endda et lovligt svinghjul. Det er lidt ligesom om at man skal op over ca 8 mm i indsugning, for at man når over de 5000 omdrejninger før at tændingen den begynder at retaderer. |
|
|
|
ankerlund |
Lagt på d. 16-05-2012 20:44
|
Bruger
Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 21. July 2008
|
okay er der rimeligt optræk i så også, så laver jeg 8 mm hul
mvh Michael |
|
|
|
folva |
Lagt på d. 17-05-2012 14:50
|
Bruger
Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 07. January 2008
|
Ja den accellere faktisk godt, og har det fornødne moment til at trække mine 85 kg op ad bakkerne også. Jeg vil tro at med en bakkestigning omkring 25 % der klarer den ca. 40 km/t i stille vejr. Ned ad bakken låser den sig så fast til omkring 55 km/t p.g.a den lovlige tænding som jeg kører med lige p.t. Men det kan der hurtigt ændres på, ved bare at tage et låst svinghjul og montere på den. |
|
|
|
ankerlund |
Lagt på d. 21-05-2012 16:42
|
Bruger
Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 21. July 2008
|
hvordan dælen fik du lavet det 8 mm hul, den plombe er jo totalt hærdet
mvh Michael |
|
|
|
folva |
Lagt på d. 21-05-2012 18:03
|
Bruger
Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 07. January 2008
|
Ved at dreje en plombe, og så selv tilpasse indvendig diameter med et bor. Men jeg kan forstå på dig at du er i besiddelse af et topstykke med den originale fabriks plombering intakt. ? Det ville være synd at tage plombering på dette, med mindre at det ikke er i perfekt stand, her tænker jeg bl.a på knækkede køleribbe, og slidt knast aksel gang. |
|
|
|
ankerlund |
Lagt på d. 22-05-2012 16:44
|
Bruger
Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 21. July 2008
|
ja det er for sent, har fået plomben ud, og boret op til 8,5mm, i drejebænk, det kostede 6 ødelagte bor, har været ude at køre, nu syntes jeg den er lidt for glad, så har lige drejet en ny plombe med 7mm hul, så skal ud og teste iaften, den ryger lidt hvidt, så er det for stor dyse ikke, kører med 78
mvh Michael |
|
|
|
folva |
Lagt på d. 22-05-2012 17:39
|
Bruger
Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 07. January 2008
|
Jo en 78 dyse er nok lige i overkanten af hvad den kan tygge i sig, tændtøret er vel heller ikke brændt rent og lysebrunt så, eller hvordan ser det ud, efter at du har kørt en god lang tur på den ? |
|
|
|
ankerlund |
Lagt på d. 22-05-2012 20:31
|
Bruger
Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 21. July 2008
|
kikker tændrør imorgen, men nu kører den som jeg vil have det, rimeligt optræk, ca 45 på toppen, det blev så 7 mm plumb, og st gearing og st svinghjul |
|
|