November 22 2024 04:10:24
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
CD 50
meyer
hva kører jeres i de forskellige gear før i skal skifte til næste... selvfølgelig tunet...

min opsætning er :

88 ccm 6V Metrakit inkl topstykke med store ventiler
16-42 gearing
16 mm karburator og studs 75 Dyse
avanceret svinghjul.
standard nedlagt udstødning uden fløjte.
standard luftfilter IKKE TILSTOPPET.
tændingen justeret lige til at tænde på F mærket.
den tager massere af omdrejninger.Shock

har faeme svært ved og komme meget over 75 km timen

skal allerede skifte til 4 gear ved 55 km/t...???? også dør den da bare helt...????


Nogen foreslag....!
 
Henrik
Får den nok at leve af? Den er ikke får benzin nok vil den være noget så omdrejningsvillig, men uden trækkraft.
Er det std. knastaksel?

passer dit stempel til dit topstykke? Bare så du ikke suser rundt med for lav kompression.
Hvordan er motorens stand ellers? Er ventilstyr ok, pakninger, lejer, osv?
Prøv at kontrollere at det ikke er luftfilter eller udstødning der virker begrænsende.
Det kan jo også godt tænkes at den ikke kan komme af med det hvis du har std. forrør på.
Til sammenligning har jeg fået en CD til at gå 95 km/t med alm 50 cc 6v topstykke og 85 cc cylinder. Låst svinghjul, 19 mm karburator, nedlagt udstødning med stort forrør. kn-filter. Så du bør kunne hente mere. Spørgsmålet er bare hvor "begræsningen er".
 
www.4stroke.dk
meyer
til at starte med var stemplet for kort...! altså 12V så fik den det rigtige."som passer i topstykket" så hjalp det "lidt".... derefter forsøgt uden luftfilter og dyse frem og tilbage uden det store held. fra 70-90 Dyse.... Standard forrør. motoren fejler intet.... lejer mm er iorden... cylinder og top har kun kørt 100 km ca efter montering... Knasakslen er en Metrakit som resten... den minder om den originale men har lidt mere løft så har bestilt en SS50 racer knast....

Kan det være fordi det er et 12V kit?????
 
meyer
til at starte med var stemplet for kort ... så fik det rigtige til 6V som ligger i forbrændingskamret... Topstykke cylinder ... har kørt 100 km så det er iorden. motor lejer mm er I top stand... Avanceret svinghjul. har prøvet og dyse fra 70-90 uden den store forandring. har også prøvet at afmontere luftfiltret ingen ændring....

knastaksel er den som hører til metra kittet... minder om den originale men med noget mere løft...

forrør er standard...
ku det være fordi det er et 12V kit????
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.07 sekunder 3,310,923 Unikke besøg