November 24 2024 16:38:37
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Svag gnist kinamotor
Lund
Jeg er ved at hjælpe en bekendt der har en mini crosser der indtil i eftermiddags kørte perfekt. Motoren er en kopi af Honda med 4 gear.
Hvis jeg tager tændrørshætten af, så kan jeg til nød trække en svag 3 mm lang gnist. Da jeg ikke har stumper i huset til at afprøve, tændspole cdi mm, står jeg lidt på bar bund. Nogen der kan give nogle værdier så jeg kan måle tændspole og sådan en moderne ting som cdi, kan man tjekke den?
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
 
http://www.sitecenter.dk/freespace/
Lund
Det kan ikke passe ingen har et bud, jeg er fra tiden før CDI og de vældige fine ting der bruges nu om dage, så jeg skal have et skub.
Tændrør direkte på tændledningen, ingen gnist.
Tændledning 3 mm max fra stel, svag elendig gnist.
Alle stik og forbindelser som nye.
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
 
http://www.sitecenter.dk/freespace/
Lund
Den lille spole bag svinghjulet der leverer strøm til cdi er sort og opkogt. Kan den være skyld i den svage gnist?
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
 
http://www.sitecenter.dk/freespace/
Lund
Billeder kan ses her:
http://peecee.dk/...iew/166923
http://peecee.dk/...iew/166924
http://peecee.dk/...iew/166925
http://peecee.dk/...iew/166926
http://peecee.dk/...iew/166927
http://peecee.dk/...iew/166928
http://peecee.dk/...iew/166929
Redigeret af Lund d. 26-04-2009 15:12
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
 
http://www.sitecenter.dk/freespace/
Torben
Hej Lund

Check denne link:
http://www.gratisforum.dk/forum.asp?mode=showmessage&master_id=5386&message_id=659064&forum_id=12512

Mvh Torben
 
lars larsen
du skal prøve at måle ohm på spolen,,tror ikke den er brændt af,,er det ikke bare isoleringen som er dobbelt og lidt mørk der..
jeg vikler tit spoler,men de fleste gange er det cdi boxen eller pick up spolen som er udu,,sjældent fødespolen som du har der,,det er ikke alle som har pick,up spole,,,
hov så lige de sidste billeder,,ok den er feset af,,
hvis du måler tykkelsen på tråden,,og tæller omgangene når du ruller af,,kan ddu købe noget tråd og vikle den nye på.
du tager en tynd gevindstang og skruer i spolen bukker det så den sentere når du køre den i en boremaskine eller drejebænk,,så kan du nemt køre tråden på,,når du har de rigtige ohm,,eller når den har den størrelse,,antal viklinger smøre du den ind i araldit,,mends den køre rundt,,så er den næsten som lakeret,,,det var fuske metoden
Redigeret af lars larsen d. 27-04-2009 20:13
 
Lund
Jeg kan banke det elendige 49 kroners multimeter op på 103 ohm ved at måle spolen. Den fnadder der sidder på spolen er opkogt et eller andet beskyttelseslag. Hvad kan forårsage sådan en står af? Jeg har læst i nogle fora rundt omkring, at THansens eget scootermærke sved faktisk samtlige fødespoler en overgang. Fra fødespolen går ledningen på ben 6 i CDI, CDI må så smide effekten fra fødespolen over for at vække selve tændspolen.
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
 
http://www.sitecenter.dk/freespace/
Torben
Hej

Spolen på min mc kineser målte 150 ohm som defekt, ok spole
skal måle ca. 300-350 ohm

Mvh Torben
 
Henrik
En fødespole som din skal som skrevet måle omkring 300 ohm.
Pickuppen måler oftest omkring 100 ohm.
Lysspolen giver som regel et udslag på omkring 1 ohm.

Nogle af viklingerne i din fødespole er brændt sammen og derfor måler du en lidt mindre modstand. Det giver for lav spænding til CDI enheden. CDI-enhederne får oftest omkring ~200-300 volt - hvilket kommer af det store antal viklinger og tynd kobbertråd.

Jeg ved ikke hvad en løs fødespole koster, men et komplet svinghjulssæt med ankerplade spoler og svinghjul kan fås for 350 kr.

Om det er CDI'enheden der er årsag til at fødespolen er brændt af ved jeg ikke, men jeg har skiftet mange statorer på scootere før i tiden hvor de efterfølgende uden problemer har kørt med samme CDI-enhed og tændspole. De fødespoler plejede så godt nok at være feset helt af. Dvs ingen gennemgang overhovedet.
 
www.4stroke.dk
daxerik
Hej.

Problemet blev løst med en ny fødespole.

Hilsen Erik.
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.06 sekunder 3,314,391 Unikke besøg