har vrøvl med at kædespændingen er svær at stille da tandhjulet ikke centere,,har haft problemer i 80"erne også,,så hjælper det at skifte tandhjulet,,eller er det ved monteringen man skal være omhyggelig,,
evt sætte små stifter i mellem for at sentere det helt,,ved ikke om tandhjulet er orginalt,,men det er over 20 år gammelt,,,ikke taivansen
Hvis du kigger på dit fortandhjul. Så sidder det faktisk, så det kan "vippe" en smule på akselen, der går ud fra motoren, selvom det er spændt fast med låseskiven.
Det vil selvfølgelig gøre at kæden slækkes og strammes, når du drejer baghjulet rundt med håndkraft.. Men det opfører sig helt anderledes når motoren først trækker knallerten ud ad vejen.
Min CD50 gør det også en smule, men dog ikke mere end at jeg bare strammer kæden der hvor den er strammest. Så er jeg sikker på kæden ikke bliver for stram. Det er nemlig ikke godt for lejet i motoren hvis kæden er for stram. Så hellere lidt for slap.
Jeg har lige skiftet mit bagtandhjul og var meget omhyggelig med kædeopstramningen og at få baghjulet justeret diagonalt med forhjulet.
Der har aldrig været bøvl siden
den strammer en gang pr omgang,,på hjulet,,må prøve at pille tandhjulet af,,og måle fra navhullet og ud til bunden mellem 2 tænder
og se om det er ovalt..det kan jo ikke have betydning om akslen er skæv,,ellers skal hele klo navet være skævt
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.