November 22 2024 03:34:35
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Dax Speedo virker pludselig ikke?
daxjesper
Hej.
Var ude og køre en tur på min Honda Dax her den anden dag, så kom jeg til og se at speedometernålen hoppede op og ned og efter et par kilometer hvor den havde gjort det gik den lige så stille ned i fart (på speedo) og så viste den pludselig ikke noget. Mens jeg kørte nok 60 km/t
Så nu har jeg lige prøvet og kigge lidt på den, og har fundet ud af når man drejer med den ende af speedokabel, som sider nede på bremsepladen så reagere speedometret fint som det skal.
Så det kan jo hverkan være kabel eller speedometer den er galt med..
så når man løfter den op i luften og drejer med forhjulet syntes jeg også at den drejer fint rundt, det lille tap som kablet går til. så ved sørme ikke hvad der er galt?
er det måske slidt op?
(kabel og det løse speedometerdrev og helt næsten helt nyt. Kun kørt små 350 km)

Nogle der kan gøre mig lidt klogere på dette problem?

//Jesper

daxerik
Hej Jesper.

Det er nok drevet i hjulet der har taget skade, de to tappe der skal gå i indgreb i udfræsnimngerne i navet har måske ikke været rigtig på plads, så de er bøjet lidt tilbage og begynder at hoppe over og til sidst gå helt i stå.
Du kan nok bøje tappene ud igen, så sæt drevet på navet først og derefter bremsepladen ind over, så er du sikker på at drevet er på plads.

Hilsen Erik.

daxjesper
Hej Erik.
Så er det altså fordi det er samlet forkert?
Men tror du ikke det kan være fordi det "hjul" som drevet kører rundt i bremsepladen der er slidt?

//jesper

daxerik
Det kan det være, men det er næsten altid de to tappe der er bøjet.
Prøv at se efter det tager da ikker lang tid.

daxjesper
Hej Erik.
Er godt nok ikke helt klar over hvad det er for nogle to tappe du snakker om?

daxerik
De to tappe der sidder på drevet, tag hjulet af og se efter, eller kom op til mig med det.

daxjesper
Nåår okay, nu er jeg med.. jamen den må da lige prøves, syntes bare ikke der var noget at se dengang jeg havde det skildt ad.. men det skal da helt sikkert lige tjekkes.
Tak for svaret.

//jesper

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.05 sekunder 3,310,851 Unikke besøg