November 24 2024 16:40:39
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Luftfilter og tændspole CD50.
tspetersen123
Hvordan tager jeg luftfilteret og studsen fra karburatoren til luftfiltret ud?

Hvor sidder tændspolen og hvordan kommer jeg til den?

MVH

Torben

daxerik
Hej Torben.

Luftfilterstudsen skal presses ind i stellet, det kan godt være vanskelig da den nok er blevet hård som jern, men skulle den gå i stykker har jeg ny forreste halvdel af huset på lager, hele luftfilterhuset skal så trækkes ud til venstre side.

Tændspolen sidder i stellet lige over motoren, holderen under venstre sidepanel er skruet fast sammen med tændspolen.
For at skifte spolen skal motoren afmonteres.

Du er altid velkommen til at ringe til mig.

Hilsen Erik. Tlf. 96954080

lars larsen
hej man kan blødgøre luftfilter boxen,,ved at varme den op med en varmepistol,,sådan fil jeg hele filteret ud,,da jeg skulle male,,og det var meget nemt at montere igen,,det bliver dog hårdt igen,,hurtigt
hvis studsen til caburatoren er ødelagt kan man sætte et stykke krympeflex uden på,,det kan ikke ses,,og virker perfekt

Gert Rasmussen
lars larsen skrev:
hej man kan blødgøre luftfilter boxen,,ved at varme den op med en varmepistol,,sådan fil jeg hele filteret ud,,da jeg skulle male,,og det var meget nemt at montere igen,,det bliver dog hårdt igen,,hurtigt
hvis studsen til caburatoren er ødelagt kan man sætte et stykke krympeflex uden på,,det kan ikke ses,,og virker perfekt

Hvis man ikke lige har en varmluftpistol kan en ganske almindelig hårtørrer også bruges. Og det har betydet at jeg stadig kører med det originale luftfiltergummi fra '72. Jeg var ellers lige ved at opgive, for et par år siden, da jeg skulle samle luftfilter og karburator - men kom så i tanke om "varmetricket".

tspetersen123
Tak skal I have.

Jeg prøver med varmluftpistolen.

Mvh

Torben

tspetersen123
Har prøvet med varmluft, det virker bare. Tak skal I have.
MVH

Torben

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.04 sekunder 3,314,395 Unikke besøg