November 24 2024 17:06:38
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Årgang på CD50.
tspetersen123
Har lige købt denne CD50.

Den har plasticskærme! Kan I give et bud på årgang.
Motoren er en TUM197 som skulle svare til en 74'er. Har ikke fundet stelnummeret endnu.

MVH

Torben
tspetersen123 tilknyttede følgende billede:billede:
1.gif

Redigeret af tspetersen123 d. 07-04-2009 21:30

daxerik
Hej Torben.

Årgangen på din CD50 er 1972 - 1975, hvis du kan tyde stelnummeret der findes på venstre side lige over motoren, der er et bogstav efter nummeret der angiver årgangen, årgangstabel finder du under tekniske artikler på denne side.
Jeg har også de dele du mangler.

Hilsen Erik. Tlf. 96954080

tspetersen123
Tak skal du have.

Fandt nummeret det ender på K, så det er en 1973.

MVH

Torben

john
Hej Torben
Ikke for at være nysgerrig, men hvad måtte du slippe for den. Så den i Fredericia her i weekenden?
Hvis du ikke vil oplyse det er det helt OK, men du ved man er vel lidt nysgerrig. mvh John

tspetersen123
Har skiftet indsugningsventilen, der var knækket, tændrøret og nogle pakninger igår hvorefter den startede på andet kick.

Har vedhæftet et billed fra den anden side efter mine drenge og jeg har pudset lidt på den.

Prisen er såmænd ikke hemmelig, den står mig i 4,5 K, med en ekstra tank med meget flot crom på.

mvh

Torben
tspetersen123 tilknyttede følgende billede:billede:
2.gif

Redigeret af tspetersen123 d. 10-04-2009 18:11

lars larsen
hvordan er forskærmen,,er det fra en ældre model ,,ikke cd, eller fusk
det er da et ok køb,,men de er lidt dyre at få dele til,,men til gengæld
er de super lækre

tspetersen123
Jeg tror skærmen er noget sammensat. Stiverne bagud ligner de rigtige, men selve skærmen er af metal og den ved jeg ikke rigtigt hvor kommer fra.

Har fundet lidt dele ved blandt andre Daxerik, så de næste uger går med at monterer dem, inden den totale adskillelse til vinter.

Har idag afmonteret sædet. Skildt det ad og svejst ny kant hele vejen rundt, samt sat nye stykker i hvor det var revnet i bunden. Imorgen laver jeg de små spidser der holder betrækket fast.

Nogen der ved hvordan jeg kan "svejse" revner og tilføje enden der mangler på skærmen? Har tænkt lidt på glasfiber.

mvh

Torben

lars larsen
måske kan man lime revnerne med tagrende lim,,har en fin bagskærm liggende,,som mangler hele de sidste10 cm,,så spekulere også på det,,man har dog kunne købe en orginal gummi bageende i sort gummi,,men det kan nok ikke redde din,,ellers kan du købe en billig metal bagskærm i taivansen,,og glasblæse cromen af,og male den,,og flytte dine beslæg fra plastskærmen over,,og svejse dem fast i nittehullerne,,måske har daxshop flere nos skærme

daxerik
Det er ikke nødvendig at bruge tid på at tage for forcromningen af skærmene, jeg både orginale og uorginale malede metal skærme, samt nogle brugte plastik forskærme.

Hilsen Erik.
Redigeret af daxerik d. 19-04-2009 08:54

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.24 sekunder 3,314,410 Unikke besøg