November 22 2024 03:36:20
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
50 ccm topstykke og 88 ccm cylinder? 6V
Michael Bay
Er det noget der er værd at købe i forhold til effektforøgelsen?

Nuværende setup :

CD50 TUM 187 : 50 ccm topstykke m. racer knast (kugleleje typen), 72 ccm cylinder, Orig. 16 mm Keihin m. 68 dyse, Honda SS50 oplagt
udstødning.
Kører med nuværende gearing 80 km/t med godt optræk. Det skal lige siges at jeg er en velvoksen mand på 102 kg Wink

Jeg havde forstillet mig et bedre sejtræk (moment) med en 88 ccm cylinder og større dyse i karburatoren. Men der er vel ingen idé i at købe større karburator og studs eller mont. en større udstødning når topstykket stadig er 50 ccm. med samme størrelse indsugning - og udstødningskanaler?

brian5
jeg køre med 50cc top med racerknast med kuglelejer og 72cc cylinder og 20mm karburator v8 udstødning. syntes min karburator er lige stor nok da den ikke rigtig vil tage gassen når jeg vrider gashåndtaget i bund. så tror ikke du skal gå op i mere end 18mm karburator hvis du vil prøve en anden. men det er min erfaring. det er dog en dax motor jeg har men det har ikke noget at sige.

Casper S
brian5;

Tror du ikke nærmere din karburator er instillet forkert, siden den ikke vil tage gassen?
Kører selv med 21mm dellorto på 72 ccm og det går pænt.

Michael Bay
Brian : Hvilken størrelse dyse kører du med? Min kunne heller ikke tage gassen. Blandingen var for fed med en #72 dyse. Skulle ned i 68 før tændrøret fik den velkendte brune farve.

brian5
kan ikke huske hvilken dyse jeg køre med. mit tændrør er brunt. ikke lysebrun.

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.04 sekunder 3,310,855 Unikke besøg