November 22 2024 04:40:30
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Identifikation af disse kickstrarteraksler.
folva
Hejsa, her har jeg 3 stk. kickstarteraksler, den første ude til venstre er original til Honda CD 50, men den i midten er jeg lidt i tvivl om den kan gå i CD motor, og nr. 3 er den evt til en kina motor ???
Hører meget gerne fra nogle eksperter her på dette forum.
folva tilknyttede følgende billede:billede:
pic00001.jpg

daxerik
Hej.

Den midterste har klemfjeder og kan anvendes i CD, det er samme system som nogle årgange SS50 og anvendes også på CD50 efter 1988.
Du skal være opmærksom på om akslen er 14mm tyk og har 24 tands kickhjul.
Akslen til højre er fra en Kina motor hvor der er skruet en pal i huset til at frakoble kickmekanismen.

Hilsen Erik.

folva
Hej Erik,

Tak for dit svar, men jeg kan dog lige tilføje at akslen tv som er org. Honda CD 50, og har 24 tands kickhjul, mens de begge andre kun har 21 tands kickhjul. Så er mit spørgsmål nu til dig, om jeg ikke bare kan flytte det 24 tandskickhjul over på den aksel i midten som du siger også kan anvendes i CD 50. ??? Det er fordi du som måske nok kan se billedet så er strålerne i akslen til venstre totalt slidt ned, mens de 2 andre aksler er som nye.
Alle 3 aksler er også 14 mm i diameter som du selv nævner.

daxerik
Du kan ikke bruge CD tandhjulet på de andre aksler da den ikke kan komme langt nok ind og den magler tænderne på siden.
Jeg har selvfølgelig orginale kickstarteraksler men også uorginale der dur til 125 kr (ikke thansen).

Hilsen Erik. tlf.96954080

folva
Ok, tak for dit svar, måske får jeg også brug for lidt andre stumper, så kan jeg altid give dig et ring.

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.16 sekunder 3,311,007 Unikke besøg