Få en Dax på mc-plader?
|
Milling |
Lagt på d. 17-01-2009 11:22
|
Bruger
Antal indlæg: 8
|
Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få en Honda Dax på plader? Og nu snakker jeg ikke om de der nye kina kinøjsere, men en af de gamle Honda'er!
Er nemlig ved at renovere min, og kunne godt tænke mig at få en motor med lidt mere skub i på
Men gider ikke alt det pjat med politi, og tunet knallert mig her og der. Så heller slippe nogle flere gryn og få den på plader, hvis det kan lade sig gøre. Og så køre fuldt lovligt.
Håver i kan hjælpe, evt. meget gerne nogle links til noget læsestof
Mvh. Milling.
Milling.
|
|
|
|
Erik Jensen |
Lagt på d. 17-01-2009 21:46
|
Bruger
Antal indlæg: 15
|
Hej Milling,
Jeg kender en som har en Dax på MC plader så ja, det kan lade sig gøre.
På YamahaFS1 forum ligger følgende tråd som måske kan hjælpe dig videre:
http://www.yamahafs1.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=419
Mvh. Erik J |
|
|
|
daxd00de |
Lagt på d. 18-01-2009 00:28
|
Bruger
Antal indlæg: 6
|
Milling
Jeg har lige købt en ST 70 fra 1974, jeg skal hente mandag i Tyskland. Den er registreret som 'kraftrad' i tyskland, og derfor lige til at indregistrere...
Vedr. din 50'er... Hvis det er et Dansk stel, og årgangen kan dokumenteres til syn, kan den godt indregistreres, hvis den overholder kravene til en motorcykel, i samme årgang...
|
|
|
|
Milling |
Lagt på d. 18-01-2009 21:08
|
Bruger
Antal indlæg: 8
|
Det er en af de gamle orginale Dax'er Stemplet WDE (en masse tal) og så K.
Er der nogen der ved om det ville være af betydning at der sidder en Cd50 motor på? I stedenfor den oprindelige st50.
Milling.
|
|
|
|
laussen |
Lagt på d. 20-01-2009 23:28
|
Bruger
Antal indlæg: 3
|
hej, dansk stel er et knallertstel, der skal lidt snyd til eller hvis de ikke ved bedre i synshallen. Det rigtige er et udenlandsk stel der har mc status og med papirer, så er det ingen problem med plader, og hvis det er over 35 år gammelt, er der ingen afgift, Men husk lig hvis loven skal følges et ST 70 stel er til en 70 ccm motor, der må sættes en større på, en eller anden procentdel, hvist ikke meget, skal du på 100ccm skal du vist få fat i et kineserstel der er godkendt, kan altid bygges om så det ligner en rigtig DAX. |
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 21-01-2009 10:28
|
Bruger
Antal indlæg: 559
|
Et Dax knallert stel er der samme som ST70 stel ud over stelnummeret.
Det de gik mest op i da jeg fik synet min var om stel, hjul og bremser var det samme som på dem der ikke var plomberede i andre lande.
Om det er Dax eller Cd motor har ingen betydning.
Hilsen Erik. |
|
|
|
lars larsen |
Lagt på d. 22-01-2009 18:32
|
Bruger
Antal indlæg: 123
|
hej lausen du er helt forkert på den,det skal netop bevises at den er solgt ,som knallert i danmark.det går ikke med kleinfarrad fra tyskland ,,heller ikke med 45 knallerter..kraftfarrad er det samme som mc i dk,så den er ok.
hvordan hvis man sætter en 110 lifan på cd-50,,kan den mon synes
den har jo ikke tum nr.de køre overraskende godt.de motore |
|
|