November 25 2024 05:48:03
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
def tænding dax.
brian5
det er en 6v dax tænding. der er ingen gnist længere. den hakkede og ville ikke tage gas og så gik den i stå. og den har ikke gnistet siden.

kan jeg måle om den laver strøm fra tændingen op til spolen i stellet? jeg har et volt meter men er ikke sikker på hvordan den skal stå og hvordan man måler det ordentlig.

hvis du har et forslag til hvad det kan være vil jeg meget gerne høre den. jeg har haft tændrør og hætte af. men det er ikke der det er galt og platinerne står som de skal. platiner og kondensator har max kørt 200 km

håber i kan hjælpe.

mvh brian

daxerik
Hej.

Prøv at måle modstanden på ledningen fra tændingen og til stel, der skal være mest modstand når platinerne er åbne ellers er der overgang til stel.

Hilsen Erik.

brian5
der er modstand når platinerne er åben, har også prøvet at føre strømmen uden om tændingslåsen men det var heller ikke der fejlen låSad

kan man ikke måle om spolen laver strøm, og hvad skal jeg stille multi testeren på hvis jeg skal prøve det? den er jo ikke helt ny længere.

jeg har loddet nye ledninger på begge spoler de har samme kvardrat som de orginale gamle ledninger. og kommet krympeflex over lodningen. det burde da ikke have noget at sige at jeg har skiftet dem. da jeg jo også har kørt noget på daxen siden.

det er ikke så længe siden jeg købte en ny tændspole, den som sidder inde i stellet. den er dog uoriginal. kan det være den der ikke kan holde til de mange omdrejninger. daxen er jo ikke helt lovlig.

brian5
fejlen er fundet.

tændspolen ved tændingen fik ikke stel da ledningen er knækket. men nu køre daxen igen Smile fik sat den lille stump ledning som er tilbage i klemme mellem spolen og tændings pladen som en midlertidig løsning indtil jeg få købt en ny spole.

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.09 sekunder 3,315,100 Unikke besøg