November 22 2024 10:46:20
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
æder tændrør
lars larsen
min cd-50 ødelægger tændrørene,efter et par dage forsvinder gnisten
på røret,når den får et nyt starter den første gang igen,det har gentaget sig 4 gange,nu har jeg ikke flere rør,hvad hulen gør den ved dem????,,,tændingen kan da ikke være for kraftig...gnisten flakser forviret rundt,vil ikke springe over på elektroden..hele tændingen er ny.
håber at i har en forklaring,,,,,,,,,,,hilsen lars larsenSadSadSad
 
john
Er dit tændrør vådt af olie når du skifter det? Hvis ja så har du årsagen der. De små tændrør er nemlig meget følsomme overfor olie og benzin. Har selv rodet rundt med det og fik at vide af den lokale cykelhandler, at disse rør nærmest ikke tåler skyggen af olie. mvh John
 
kenneth
hvad farve er tændrøret hvis du kører med fuld gas et par kilometer.
 
Skæretvej 12
lars larsen
hej john,tændrøret er jo vådt,efter mange forgæves tramp,,det vil måske sige at hvis den ikke starter nærmest i første hug,drukner den
og hej kenneth,tændroret bliver lidt mørkt,men ikke sort,af sod.
måske er det nærmere et svagt tændingssystem som ikke er god til
slå igennen med et beskidt tændrør,,,jeg prøver at glasblæse dem
og prøve igen,,,men der er entelig kraftig gnist,når tændrøret virker
prøver uden hætte,evt mod blokkenShock
 
john
At tændrøret er vådt kan jo skyldes motorolie. Havde selv problemet for et par år siden. Fejlen var at der kom olie i forbrændingskammeret via en slidt ventil/bøsning. Håber du finder ud af noget. mvh John
 
lars larsen
måske er det fødespolen,der ikke giver nok.det er det enestr jeg ikke har skiftet.den tideligere ejer kunne huske nogen ligende problemer for 20 år siden,,så der er en svaghed et sted.
kan man købe en ny,det er den gamle type 72"med sammenhængene spolerShockFrown
 
Henrik
Hvor koldt tændrør kører du med? Glødetallet?
For meget benzin, dvs. for fed blanding kan også godt tage livet af dem somme tider.
 
www.4stroke.dk
lars larsen
har prøvet med flere typer,det sidste var et ekstra koldt med dobbelt elektrode...men har kørt meget i tomgang med børnene på tanken,
måske for meget,strynø er jo ikke så stor,måske skulle man tage en tur til fastlandet og høvle 30-40km,en gang i mellem.GrinGrinCool
 
Henrik
lars larsen skrev:
har prøvet med flere typer,det sidste var et ekstra koldt med dobbelt elektrode...men har kørt meget i tomgang med børnene på tanken,
måske for meget,strynø er jo ikke så stor,måske skulle man tage en tur til fastlandet og høvle 30-40km,en gang i mellem.GrinGrinCool


Hvis du bare tøffer rundt skal du ikke have et ekstra koldt tændrør i, men nærmere et varmere, dvs. 6 i glødetal i steder for eks. 7 eller 8. Så kan det være at der en større chance for at de ikke kortslutter.
 
www.4stroke.dk
lars larsen
tror at jeg har kørt med glødetal 7,ræcer tændrøret var kun for sjov,havde ikke andre,prøver at bestille nogle 6"ere hos erik,det kan kun blive bedrePfftWink
Redigeret af lars larsen d. 07-11-2008 18:46
 
lars larsen
nu har den kørt en måned uden vrøvl med et 6"tændrør..det er nok bedre til at holde sig tørt,,når det er varmere.men nu er den sat på stald,for vinteren,,,tak for denne sæson,,,CoolGrinShocknu skal fs1 og monzaen klares denne vinter
Redigeret af lars larsen d. 07-11-2008 18:45
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.28 sekunder 3,311,615 Unikke besøg