November 22 2024 10:49:55
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 5

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Ingen strøm på batteriet
Toke
Hej,

Efter at daxen har stået stille i 14 dage, så er der ikke ret meget strøm på batteriet længere.

Det er sådan et her:http://daxshoppen.dk/6_v_batteri_for_dax___cd50-p-658.html?osCsid=f79e8c8786bb41c295c7763d9168d298

Når jeg holder med tænding kan hornet ikke sige noget, og der er kun svagt bremselys, frigears kontakten går ud, når bremselyset aktiveres.

Hvad kan det være? Jeg kan måle ca 9v på batteriet (kan det passe, når det er et 6v batteri?)

Håber der et klogt hoved herinde Smile
Redigeret af Toke d. 31-07-2008 17:09
Mvh Toke

www.123hjemmeside.dk/yamahafs1
ScooterGrisen
Er det et gammelt batteri ?
Jeg har læst at hvis batteriet bliver for meget afladt så kan man ikke få det tilbage til 100% igen.
Og det lyder da mærkeligt at du måler 9 volt.

Jeg ville tro du skal have et nyt batteri også oplad det.

Når du måler har du så taget kablerne er terminalerne ?
Ellers prøv og tag dem af og se om målingen er anderledes.

Hvis det ikke hjælper og oplade det vil jeg tro du skal have et nyt.

Toke
Det er næsten helt nyt, jeg købte det i foråret, og det er af den type, der ikke skal lades op...
Mvh Toke

brian5
alle batterier skal lades op. man kan få nogle vedligeholdelses fri batterier men det er væsken der ikke skal fyldes efter på dem, de skal også lades. er det sådan at du har taget fejl af det?

Erik Jensen
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er elanlægget på CD50 (og mon ikke også Dax) lavet sådan at den kun lader på batteriet når man kører uden lys. Vi der kører med lys altid på åbenbart finde os i at sætte laderen på engang imellem...
De 9 volt skal du ikke lade dig narre af. Et moderne måleinstrument har ingen strømforbrug og kan vise "hvadsomhelst" på noget ubelastet. Prøv at trykke på hornet mens du måler og jeg gætter på at du måler under 3 volt...

Erik

Toke
Jeg prøver at sætte laderen til den, så håber jeg det hjælper, men jeg regnede egentlig med, at den ladede når man køre...

Tak for svarene Smile
Mvh Toke

lars larsen
du må tjekke om du har forbundet ledningerne i lygten,rigtigt.der er en forbindelse i lyskontakten med en hvid ledning som kan forvæksles med en hvid med tynd gul streg,jeg havde forbyttet dem.
min ensretter var heller ikke god.da de ting var ordnet,har den holdt strøm siden.det er dog en cd-50,de er nok ikke helt ens,ShockCool
men prøv at skifte ensretteren,det er nemt og hurtigt
Redigeret af lars larsen d. 01-08-2008 20:27

Toke
Jeg har idag prøvet at lade på batteriet, det ser nu ud til der er fuld knald på den igen.

Jeg synes bare det er lidt mærkeligt, at bare fordi den står stille i 14 dage, så er der næsten intet strøm på Frown
Mvh Toke

lars larsen
hvis du har forbundet ensretteren direkte til ladespolen,kan strømmen
løbe langsomt tilbage,hvis ensretteren er defekt,så patter den langsomt batteriet når den holder stille,du kan evt særre et amparemeter i mellenbatteri og stel,ledningen og se om den trækker lidt strøm,mm,amp

Toke
Ok tak for det, det må prøves en af dagene...
Mvh Toke

Henrik
Erik Jensen skrev:
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er elanlægget på CD50 (og mon ikke også Dax) lavet sådan at den kun lader på batteriet når man kører uden lys. Vi der kører med lys altid på åbenbart finde os i at sætte laderen på engang imellem...
De 9 volt skal du ikke lade dig narre af. Et moderne måleinstrument har ingen strømforbrug og kan vise "hvadsomhelst" på noget ubelastet. Prøv at trykke på hornet mens du måler og jeg gætter på at du måler under 3 volt...

Erik

Mht til lyset så findes der jo fiffet med at koble ladesystemet uden om lyskontakten. Men det ved du sikkert allerede http://www.4strok...50lade.jpg

Hvis batteriet kun bliver afladet over de 14 dage når batteriet er forbundet så er der noget der tager strømmen. Som beskrevet er det nok det letteste er at indskyde et amperemeter og så begynde at fejlfinde.

www.4stroke.dk
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.12 sekunder 3,311,632 Unikke besøg