Har set og hørt som meget om olie-køler hvordan momteres de i grunden på en 4 takter og skal man ta hensyn til hvordan slangerne skal sidde altså olie ind olie ud osv hvor meget olie skal der så mere på motoreren for der skal vel mere på
pt er der to typer tilslutning af oliekøler den en type monteres på siden af topstykket med en adapterplade (passer ikke på 3v topstykker) Den anden monteres på blokken da man fra fabrikkens side har valgt at undlade gennemboring i sideskjoldert så får man fat i sådan en motor B.la Lifan så er det vigtigt at man monterer olliekøleren da der ellers ikke kommer smøring til toppen.
Monteringsmæssigt er der ikke så meget trykket er lavt så almindelig oliebestandig slange kan bruges
Mere olie mængden er ligeledes minimal
Som almindelig knallertbruger er nødvendigheden af en oliekøler minimal. faktisk kan de billige udgaver forhindre motorolien i at blive driftvarm
til pitbikes og tunede 4 taktere er det en anden snak
Jeg anbefaler som første inverstering et olietermometer så man kan se om hvorvidt oliekøleren rent faktisk er nødvendig