Ladeproblemer
|
Erik Jensen |
Lagt på d. 30-06-2008 21:38
|
Bruger
Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 11. February 2008
|
Så er jeg efterhånden den lykkelige ejer af en nyrenoveret og køreklar CD50 - Ville godt have lagt et par billeder i galleriet, men det kunne jeg ikke lige finde ud af!
Nå men jeg har altså problemer med at holde strøm på batteriet. Når jeg måler på gul og grøn ledning fra lysspolen (uden noget er tilsluttet) har jeg masser af strøm på gul ledning, men grøn ledning giver ca 3VAC ved hurtig tomgang og ikke meget over 6 volt ved høje omdrejninger. Når det så har været igennem ensretteren bliver spændingen jo halveret hvilket også passer med at jeg får 1,5 - 3 vDC som ladespænding
Er det en defekt lysspole, eller kan jeg have samlet noget forkert???
Mvh. Erik |
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 30-06-2008 22:51
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Hej!
Det strøm du måler burde være nok til at lade batteriet op, eller kan det være der er mere strøm på den lyserøde ledning så brug den.
Hvis batteriet er et KOYO 6N2A-2C-3 kommer det ikke til at virke, det går under 4Volt så snart der kommer forbrug på.
Husk at koble ladeledningen direkte til ensretteren.
Jeg har 6N4A batterier der dur til 100 kr.
Hilsen Erik. Tlf.96954080
Redigeret af daxerik d. 30-06-2008 22:53
|
|
|
|
Erik Jensen |
Lagt på d. 01-07-2008 11:03
|
Bruger
Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 11. February 2008
|
Hej Erik,
Tak for svar...
Selvfølgelig er det et 2 amp. batteri jeg har på. Endelig troede jeg Taiwansen havde noget brugbart - det var jo et ægte Koyo batteri, men hæftede mig ikke lige ved effekten
Man kan vel sige at jeg fik "det halve til den dobbelte pris"
Jeg har stadig svært ved at se hvordan 3 volt skal kunne lade et 6 volt batteri, og en lyserød ledning kan jeg altså ikke finde!
Nå men jeg roder videre med det når jeg har det rigtige batteri. Bestiller det lige pr. mail...
Erik |
|
|
|
lars larsen |
Lagt på d. 01-07-2008 19:59
|
Bruger
Antal indlæg: 123
Tilmeldt: 29. October 2007
|
kan anbefale et gele batteri fra rs-parts til 80 kr,i øvrigt det samme som visse sælger for 280 kr,det er på 4,5 ah,og er uden fri syre |
|
|
|
lars larsen |
Lagt på d. 01-07-2008 20:01
|
Bruger
Antal indlæg: 123
Tilmeldt: 29. October 2007
|
prøv at tjekke ensretteren med en prøvelampe.jeg havde byttet ladeledningen i lyskontakten,hvid ledning ,med hvid ledning med gul streg,de er meget utydelige.men som erik skriver,kan du forbinde ensretteren direkte til lade spole=grøn ledning,der burde også være en rød ladeledning
men den er måske ikke på 74" årgangen
ladespændingen bør måles ved 4000 omdrejninger.og slukket lys,være 7/8 volt,vil jeg tro.
men det er jo orginalt lysspolen som lader batteriet,når man køre med slukket lys,den grønne ledning er bare en hjælpe spole som kobles ind når lyset tændes,så den grønne er nok ikke så kraftig
som den gule.
Redigeret af lars larsen d. 01-07-2008 20:47
|
|
|
|
Henrik |
Lagt på d. 03-07-2008 02:57
|
Super Administrator
Antal indlæg: 71
Tilmeldt: 24. October 2006
|
Hej Erik J
Du er velkommen til at sende de billeder du har til info@4stroke.dk.
Jeg har engang skrevet lidt til den optalte ombygning af ladesystemet her: http://4stroke.dk...icle_id=30
Jeg kan også kun anbefale 6v gelbatterier, de er på alle måde mere robuste end "blykasserne". I hvertfald væsentlig bedre til at holde på strømmen over perioder med stilstand. Desuden bliver du også fri for overløbsslangen. |
|
|