November 22 2024 10:00:16
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Blandingsforhold
Lasse Dahlgaard
Hej!

Jeg har netop købt autolak til hondaen.
Er der nogen som kender blandingsforholdet mellem fortynder hærder og malingen(lakken) farverne er vw flashrot og en speciel ikke metallic sølv.

Vh Lasse Dahlgaard

Toke
Når jeg har blandet autolak er det 2:1, 2 dele lak 1 del hærder og ca 10% fortynder. Det er sådan jeg har fået det af vide af maleren.
Det er en Spies Hecker lak, jeg ved ikke om der er forskel på den og andre mærker i blandingsforholdet...
Ang. fortynder, så køb noget ved maleren, det koster næsten intet, og det gi'r lidt mere glans end alm. cellulose fortynder.

Hvis det er metallak, så er det sikkert vandbase og så skal der selvfølgelig ikke fortynder i. Smile
Mvh Toke

www.123hjemmeside.dk/yamahafs1
Erik Jensen
Hej Lasse,
Toke har ret mht. blandingsforholdet Lak/hærder. Prøv med de 10% fortynder, men jeg har engang lært at checke konsistensen på følgende måde:
Når du har rørt det hele sammen så løft rørepinden op og lad et hjørne af den pege nedad (hold den på skrå).
Når blandingen løber af rørepinden så skal ca. 5cm. være en "stråle" og herefter skal malingen dryppe. Er strålen længere er malingen for tyk (mere fortynder) og er den kortere er der for meget fortynder i.
Og så lige et par tips hvis du ikke er rutineret med sprøjtepistolen:
Trykluft omkring 2 bar (lidt mere eller mindre afhængig af pistoltype)
Gi det hele et lag så du kan se det er pænt rødt og hold styr på hvilken rækkefølge du maler delene i.
Når du er igennem det hele så start forfra - dvs. gi det hele en gang til mens første lag kun lige "er blevet klæbrigt". Det er så nu du skal holde øje med overfladen. Sprøjt på til det skinner ensartet blankt og vent et øjeblik og se om "appelsinhud" forsvinder. Gør det ikke det, så skal det lige have lidt mere - og husk at vente lidt igen...

Rigtige mænd laver løbere på denne måde! Rigtige kyllinger bruger samme metode, men 3 eller 4 gange.

Og skulle der komme en enkelt lille løber, så husk at det er 10 gange federe at køre på en knallert hvor man SELV har lavet det HELE..

God fornøjelse

ErikSmile

Lasse Dahlgaard
Hej begge to!
Tusind tak for svarene.. Det er dejligt at nogen gider og hjælpe!
Og ja... tror også det bliver fedt at køre på en knallert man har lavet helt selv
Vh Lasse

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.06 sekunder 3,311,508 Unikke besøg