November 26 2024 01:01:11
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Utæt bundkar
fogh
Nu har jeg siddet ude og "leget" med bundkaret i over en time.

Der bliver ved med at løbe benzin ud mellem bundkaret og toppen af kaburatoren. Den er åbenbart ikke tæt..

Jeg har en rigtig fin pakning der ikke fejler noget..

Jeg kan simpelthen ikke forstå det..

Hvad kan det være?

Jeg har iøvrigt også prøvet nu at bøje svømmerne lidt.. Uden det har hjulpet..

På forhånd tak...

brian5
er pakningen blevet hård eller flad, så kan den ikke holde tæt.
når du lægger bundkar og karburatoren sammen slutter de så tæt helevejen rundt, måske har en af delene fået et hak eller er blevet bøjet lidt så de ikke kan spændes helt sammen.

fogh
Kan man gøre noget ved den er hård eller flad?

Jeg tror bestemt ik der er nogle hak nogen stedder..? Har kikket lidt efter det..

brian5
nej køb en ny.

men vis den absolut skal ud at køre kan du bruge noget flydende pakning. du gøre det hele rent og smørre et meget tynd lag på pakningen og samle det igen, men pas på med at du ikke lukker nogle huller i karburatoren.

det ovennævnte skal du kun gøre i nødstilfælde, da små rester af det flydende pakning kan stoppe karburatoren, så jeg vil ikke anbefale denne metode, da det er en dårlig løsning

Erik Jensen
Tvivler meget på at det er pakningen der er problemet. I de fleste karburatorkonstruktioner bør benzinstanden aldrig nå op til pakningen. Check allerførst om svømmer og lukkeventil virker som de skal... Du skriver at du har bøjet på svømmerne, og har måske fået gjort noget der forhindrer ventilen i at lukke når svømmerhudet er fyldt.

Erik J.

Henrik
Benzinen skal som beskrevet normalt ikke gå helt op til kanten af bundkaret.
Hvis din flyder er af messingtypen kan der godt være gået hul på et af kamrene. Det kan lodes.
Er din nåleventil med gummi på enden? De plejer at være tætte, men modellerne med ren jern plejer nu også at være ok.

www.4stroke.dk
Claus
har osse haft de prob.købte en ny nåleventil af erik,og justeret beslaget på svømmeren.det er nemt nok bare pust eller sug i slangen så kan du se om den er tæt ellers kommer det ud af overløbet uden problemer heheGrin

gokke@ishoejby.dk
fogh
Jeg har fået det til at være tæt Smile

Jeg lagde pakningen ned i noget mad-olie.

For at gøre pakningen blød igen Smile

Tak for svarene Smile

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.12 sekunder 3,315,773 Unikke besøg