kopling på 3 gears 6v dax motor
|
brian5 |
Lagt på d. 03-04-2008 20:57
|
Bruger
Antal indlæg: 108
|
det er lige som om den ikke kobler ud når jeg stifter fra 2 til 3 gear. den gir et ryk selv når jeg holder geararmen nede når jeg skifter gear.
det virker fint fra frigear til 1 gear og fra 1 til 2 gear.
det er ligesom om den ikke kobler ud når den kommer op i omdrejninger.
er det normal eller hvad kan fejlen være?
motoren er lige blevet renoveret og der er nye koblingsplader i.
mvh brian |
|
|
|
Toke |
Lagt på d. 03-04-2008 21:31
|
Bruger
Antal indlæg: 85
|
Min gør lidt det samme, så jeg lytter lige med
Mvh Toke
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 03-04-2008 21:34
|
Bruger
Antal indlæg: 559
|
Hej Brian!
Når du holder stille i gear og træder på gearpedalen skal du kunne gasse op uden at knallerten begynder at køre, hvis den trækker er det koblingen der skal justeres, du løsner møtrikken og drejer skruen tilbage som om du vil skrue den ud, når der bliver modstand er det der den begynder at koble ud, så skal skruen drejes fremad en halv omgang og møtrikken spændes, så skal det gerne virke.
Hilsen Erik. |
|
|
|
brian5 |
Lagt på d. 03-04-2008 22:10
|
Bruger
|
det kan jeg også godt i 1 gear har ikke prøvet det i 2 og 3 gear.
prøver at fin juster lidt på den imorgen, det kan være det hele er faldt rigtig på plads i koblingen efter at jeg har været ude at køre den første lange tur på den i dag.
tak for svaret erik
Redigeret af brian5 d. 03-04-2008 22:13
|
|
|
|
brian5 |
Lagt på d. 04-04-2008 19:18
|
Bruger
|
har stilt juster skruen så den lige netop går fri, den er ikke drejet mere end 2mm frem igen. når jeg så holder gear pedalen nede og den står i gear kobler den fint ud. men vis jeg giver gas til ca 3000-4000 omdrejninger vil jeg skyde på, så begynder den af trække.
men gearskiftet mellem 2 - 3 gear er blevet lidt bedre men ikke godtnok.
jeg har samlet koblingen efter en eksploderet tegning så den skulle være samlet rigtig.
nogen der ved om der er flere forskellige slags af de der plader med de 3 kugler og de plader der sidder på hver side af dem? for har bare taget noget tilfældig i en rodekasse. eller kan kuglerne være slidte så meget at det ikke virker som det skal?
koblings fjedrene har vil ikke noget at sige ved mit problem. |
|
|