November 22 2024 16:06:28
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
tilspænding af kobling???
Martin
Hej jeg er ved at sætte ny koblingsplade på min cd 50, så vil jeg bare lige høre den møtrik der holder koblingen fast på krumtappen, skal den spændes med noget moment, eller plejer man bare at spænde den ved al slå den til med en dorn, eller skal man lave et stykke specialværktøj???

daxerik
Hej Martin!

Husk at centrere kobingspladen så hjulet bag koblingen kommer i indgreb i koblingspladen, ellers bliver den ødelagt.
Mellem låseblikket og møtikken skal der være en skrå skive mærket >out side<, hvis den mangler går koblingen løs, og det kan ødelægge krumtappen.
Møtrikken skal spændes ret godt, hvis du banker for meget kan krumtappen blive skæv, det er bedst at bruge en nøgle det er beregnet til formålet.
Jeg har koblingsnøgler til topnøglesæt til 120 kr.

Hilsen Erik Telf 96954080
Redigeret af daxerik d. 18-03-2008 09:30

Martin
Tak for svaret erik, men hvordan centrerer jeg koblingspladen, er det bare på øjemål eller hvordan???

De fire små fjedre, som der sidder og skal absorberer stød, skal jeg bare montere dem til sidst når jeg har samlet koblingen???

jeg har både skive og låse blik.

daxerik
Du kan bruge en stor ligekærv skruetrækker, og skubbe med pladen så den har samme afstand til navet hele vejen rundt.
Når du monterer koblingen kan du dreje hjulet på plads i koblingspladen.
De små fjedre er til at montere sidst.

lars larsen
du kan save og file hakkerne i en tændrørs nøgle til topnøgle,jeg mærkede op med en tusch,det virkede fint,og den kan stadig tage tændrør (de store)

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.12 sekunder 3,312,121 Unikke besøg