Turbo
|
skytte |
Lagt på d. 27-02-2008 19:53
|
Bruger
Antal indlæg: 12
Tilmeldt: 20. March 2007
|
heej .
nu kan jeg se at der er kommet en herind med turbo på .
jeg vil gerne høre om det giver noget ?
eller om det bare er penge ud af vinduet .
har altid kunne tænke mig at bygge en på , men hvis det ikke fungere , som en del siger . så vil det jo være penge ud af vinduet ?
- har lånt billede herinde fra . og er thomas' dax (:
skytte tilknyttede følgende billede:billede:
Redigeret af skytte d. 27-02-2008 19:54
|
|
|
|
Johnnylaursen |
Lagt på d. 27-02-2008 21:05
|
Bruger
Antal indlæg: 284
Tilmeldt: 14. January 2007
|
jeg ahr snakket med ham .. han siger det ikke fiver det store..
Mvh. Johnny Laursen
60 64 61 27
|
|
|
|
Henrik |
Lagt på d. 27-02-2008 23:30
|
Super Administrator
Antal indlæg: 71
Tilmeldt: 24. October 2006
|
Det mindste turboer er lavet til 500-600 cc motorer, og så er afgassen meget påvirket af at det kun er en et cylinderet motor. Dermed kommer det til turboen i kraftige impulser i stedet for mere jævn strøm.
Jeg tror man skal gå kompressorvejen, der er flere forskellige muligheder. Bla emissions luftpumper fra amerikanske biler og mindre lamelkompressorer. Dog er der alligevel ikke ret meget til de motorstørrelser vi arbejder i. |
|
|
|
lars larsen |
Lagt på d. 28-02-2008 19:32
|
Bruger
Antal indlæg: 123
Tilmeldt: 29. October 2007
|
skal ladetrykket ikke føres gennem karburator,til cylender,istedet for som her,hvor den suger gennem karburator og tryklader bensinblandingen.det er kompressor der er vejen frem.der skal ekstra oliekøling af stemplet,hvis der skal turbo på.men det er for dyrt
det kunne være sjovt at bygge insprøjtning på istedet for karburator |
|
|
|
Johnnylaursen |
Lagt på d. 28-02-2008 20:59
|
Bruger
Antal indlæg: 284
Tilmeldt: 14. January 2007
|
lars larsen: så få fat en en indsprøjtning fra en Aprilia Sr50 Ditech .
Mvh. Johnny Laursen
60 64 61 27
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 28-02-2008 22:59
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Hvis der bliver tryk i an almindelig kaburator bliver der ingen benzin suget op.
Honda laver en 50cc 4t motor med indsprøjtning. |
|
|
|
Thomas C |
Lagt på d. 28-02-2008 23:07
|
Bruger
Antal indlæg: 30
Tilmeldt: 09. January 2007
|
he he hej. kan se at min dax er kommet i samtale nu. der er mange meninger om dett, må man sige. dette sæt køret rigtig godt, men kan ikke rigtig mærke nogen forskel. man er nød til at kører systemet, som jeg gør, da man ellers puster benzinen tilbage i tanken. |
|
|
|
lars larsen |
Lagt på d. 29-02-2008 18:52
|
Bruger
Antal indlæg: 123
Tilmeldt: 29. October 2007
|
hej johnny.jeg har en sr-50,vandkølet.det er dog den gamle kaburator
model,er det rigtigt at alle med insprøjtning har piaggio motore |
|
|
|
lars larsen |
Lagt på d. 29-02-2008 18:55
|
Bruger
Antal indlæg: 123
Tilmeldt: 29. October 2007
|
syntes at det er godt forsøgt,kan du høre turboen,når du køre?
hvordan med olietrykket,er det nok med en pumpe?
Redigeret af lars larsen d. 29-02-2008 18:58
|
|
|
|
Johnnylaursen |
Lagt på d. 01-03-2008 10:09
|
Bruger
Antal indlæg: 284
Tilmeldt: 14. January 2007
|
lars larsen: de kør med MORINI motor.
Mvh. Johnny Laursen
60 64 61 27
|
|
|
|
Michael Bay |
Lagt på d. 15-03-2008 16:00
|
Bruger
Antal indlæg: 21
Tilmeldt: 06. May 2007
|
Man KAN godt tryklade igennem en sugekarburator men kun HVIS man bygger en lufttæt kasse uden om hele karburatoren. Det er set gjort på mange ældre biler.
Tror også at man skal have fat i en endnu mindre turbo hvis det skal virke... Hmm. Kunne være sjovt at prøve med sådan en emissions luftpumpe... Gad vide om den overhovedet kan lave tryk??? |
|
|