November 22 2024 15:54:10
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Nyt 6. volt tændingsanlæg..
Lasse Dahlgaard
Hej!
Jeg har købt et nyt 6 volt tændingsanlæg fra daxshop. der sidder et multi stik i enden af alle ledningerne, men mit spørgsmål er: hvilken en af ledningerne skal jeg koble sammen med ledninden fra tændspolen i stellet? og hvad er den lysegrønne ledning til, der ikke er monteret nogensteder? Jeg vil kører uden om tændingslåsen, da jeg bare vil ha' mit projekt i gang, for at se om motoren er i orden..

På forhånd tak
Lasse Dahlgaard.

Johnnylaursen
den grønne ledning skal loddes til frigearskontakten der sidder lige ved siden af tændingen (over tandhjulet)
ledningen til tændspolen er ofte sort
Mvh. Johnny Laursen

60 64 61 27

Lasse Dahlgaard
Okay, så ser jeg lige bort fra den grønne denne gang. Men når jeg kobler den sorte ledning sammen med den sorte ledning fra tændspolen, er der stadig ikke gnist.. har nogle nogen forslag til hvad der kan være galt?? det skal vel ikke ha' mere stel end det den får når jeg bolter tændspolen på stelet?

brian5
den grønne ledning skal ikke loddes på. der er et hul i den lille messing tap hvor du sætter ledningen i og den bliver holdt fast af fjederen og skiven som trykkes ned inden ledningen sættes i.
ved desværre ikke lige det med tændingen.

Lasse Dahlgaard
..Ja, det fandt jeg ud af..!Smile

daxerik
Hej!

Har du justeret tændingstidspunktet, hvis platinerne åbner for meget er det ikke sikkert der kommer gnist.
Hvis du ikke kender fremgangsmåden, kan du klikke på Søg, skrive tændingsjust i søgefeltet under debatindlæg, så kommer forklaring.

Hilsen Erik.

Daxshop
på det pågældende tændings anlæg er der 4 ledninger
gul Hvid grøn og sort m hvid stribe

Gul til Gul Hvid til Hvid sort til sort med h. stribe grøn til frigears kontakt.

afmonter sort fra ledningsnet
forbind sort fra tændinganlæg til ohmmeter og ohmmeter til stel
når du så drejer svinghjulet vil modstanden stige når platinerne åbner
du skal så justere platinerne således at når modstanden stiger så er F mærket på svinghjulet ud for mærket i blokke.

Det er den idelle indstilling til tændingsanlæg med avancerende svinghjul.
Mvh. Palle
http://www.Daxsho...
Tlf.51889407

www.daxshop.dk
Lasse Dahlgaard
Tak for svarene! jeg prøver mig lige lidt frem.

Lasse Dahlgaard
Hmm. kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre. Hvad skal jeg skrue på hvis platiner skal åbne mindre?

Lasse Dahlgaard
Der må være en helt enkel måde hvor man kan køre uden om tændingslås?

daxerik
Du skal løsne den skrue der holder platinerne, så kan du flytte med dem.
Den sorte ledning fra motoren skal direkte til tændspolen så skulle der gerne blive liv, tændingskontakten kortslutter bare til stel når man afbryder tændingen.

Lasse Dahlgaard
Det er mærkeligt, der ikke bliver liv. Platinerne åbner når F-mærket passerer mærket i blokken, har nu prøvet med 2 forskellige tændspoler. Kan man teste dem af på nogen måde?

Lasse Dahlgaard
.... og har indtryk af at jeg absolut ingen mulighed har for at stille platiner, da stjerneskruerne sidder så fan.... stramt..

Daxshop
Du skal bruge en helt frisk skruetrækker med et Phillips 2 hovede den sætter du så i kærven giver den et lille friskt slag med en hammer mens du drejer mod venstre, det sikrer at kærven overlever ;-)

Hvis du så kigger ind til platinerne kan du se at der er en lille kant her kan en flad skruetrækker indsættes og ved hjælp af vride teknik kan platinens åbningsgrad nu justeres

images.scootergalleri.dk/uploads_alb_large_wm/194110_l.jpg
Mvh. Palle
http://www.Daxsho...
Tlf.51889407

www.daxshop.dk
Lasse Dahlgaard
Tak for hjælpen Palle ! Nu er tændingen justeret, og der er gnist på dyret! Så blev min aften reddet! Tak for hjælpen alle!

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.27 sekunder 3,312,090 Unikke besøg