November 22 2024 16:22:25
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
CD 50 årgange
Maje
Er der nogen der vil hjælpe mig lidt på vej

CD 50
Hvilke model betegnelser har de
Såvidt jeg forstår er der 3 modeller af CD50

Ligeledes
Hvad med sæder passer alle på alle eller er der forskel
isåfald hvilken

mvh Martin

lars larsen
der er entelig 2 versioner af gammel model(små sideplader),den før 73 med oplagt udstødning,og lavt styr,senere kom den med nedlagt uds højere styr.og muligvis reflekser på lygteholderen.så kom den nye model med store sideplader stor tank og anden forlygte og spedometer,og blinkindikator i spedometeret.jeg mener at sædet er ens på alle.baglygten er også forskelig,den gamle er afrundet i enderne,den nye har skarpe hjørner foroven.mener at ny model har metalskærme??
Redigeret af lars larsen d. 11-02-2008 15:28

daxerik
Hej!

Det er rigtig at der kom 3 modeller CD50 til Danmark.
Den første kom i 1971/2 med kromsider på tanken, små sidepaneler og plastik skærme, de kom i alm rød og mørkblå, de havde alle oplagt udstødning og lav styr, den model forsatte til 1975 da kom CD50K modellen med nedlagt udstødning, høj styr og malede metalskærme og store sidepaneler, lavere tank uden kromsider og større forlygte, de kom i metallic rød og blå.
Sidst i 1976 kom CD50F modellen i samme farver, men med forkromede skærme, sølvfarvet bagsvinger og kædeskærm.
Sædet passer ikke sammen til gammel og ny model, den ny model er ca 3 cm for lang i forenden og kan ikke være for tanken på den
gamle model.

Hilsen Erik.

Maje
Mange tak for uddybende svar

Bare lige for at få det helt på det rene

Det er det samme sæde til alle modeller med crome på Tanken

Og det sæde der passer på modeller uden Crome på tanken er ca 3 cm for langt op mod tanken ?

Passer beslagene ellers?

Kan man eventuelt korte et ny model sæde af så det passer på en gammel ?

Hvilke sæder kan stadig købes ? Originale ?

Ca Priser, gerne PB

daxerik
Der kom nogle få af den gamle model med en kort forhøjning bagerst, ellers er de alle med flad sæde.
På CD50F er der længere forhøjning på sædet, men den kan ikke fås mere.
Den sæde der kan fåes er den flade model til CD50K, den koster 1700 kr. den kan jeg så ændre til den gamle model med nyt kortere betræk til samme pris, og den passer i beslagene på gammel model stel.

Hilsen Erik. Telf. 96954080

Maje
Ok Mange Tak

Dvs F & K model kører med samme længde sæde og der kan være en forskel i design.

F & K model sæde er ca 3 cm for langt til den model der var fra 71-75 med crome på tanken Til denne model skal der så bruges et modificeret sæde ?. Har den første model CD ikke et type bogstav ligesom de 2 efterfølgende ?

Hvad er leveringstiden på et modificeret sæde og er det oprindeligt et originalt Honda Sæde ?

Beklager de mange spørgsmål, men vil gerne være sikker.. Pfft

lars larsen
der er jo muligheden at købe et uorginalt fra en 4gears yamaha til ca 500 kr,det er lidt kortere,men passer fint mod tanken,der skal ændres på beslaget.jeg kan sende billeder da jeg har honda og yamaha adskildt på værkstedetCool

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.24 sekunder 3,312,165 Unikke besøg