November 22 2024 13:45:21
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Samling af motor..
Lasse Dahlgaard
Hej !
Når jeg spænder gearkassen sammen, og jeg tager ved akslerne, går det ekstremt sejt. Hvad kan jeg ha' gjort forkert?
Vh Lasse

brian5
har du sat nye simmerringe i, så kan det godt gå lidt stramt.
eller måske simmerringen ved fortandhjulet ikke sidder korekt, den kan godt drille lidt vis du sætter den i inden akslen er på pladsSmile

Lasse Dahlgaard
tak skal du ha brian..!

lars larsen
jeg plejer at "køre" gearene gennem inden jeg samler,så er jeg sikker på at skiftetromlen er korrekt indgreb,smør fedt på alle simmerringe og oringe for at de ikke bliver trykket skæve ved monteringen,eller revet.men det er 15 år siden at jeg har samlet en honda,så jeg er ikke i træning

Lasse Dahlgaard
Tak Lars!
Men den er helt gal.. Jeg kan næsten ikke rykke den rundt.. Den køre fint rundt, lige indtil jeg spænder boltene det sidste tak.. Det er som om der er en eller anden ting som kommer i spænd...??

lars larsen
har du en orginal pakning i huset,kan du rokke med de forskelige aksler,og finde den som klemmer
Redigeret af lars larsen d. 16-01-2008 19:43

brian5
har du samlet gearakslerne rigtigt? du har måske sat en afstands skive på den forkerte side af låsering, så et af tandhjulene klemmer mod den.

på www.cmsnl.com kan du søge på resevedele for din model og se en skitse med hvordan det hele sidder.

Lasse Dahlgaard
Tak for hjælpen ALLE! vil prøve at løbe gearene i gennem

Henrik
Der skal være lidt spil på både gearkassen primær og sekundæraksel når den er spændt sammen. Ellers er der noget galt.

Du kan downloade partslist's her fra siden og tjekke op på om det er en regulær samlefejl.

www.4stroke.dk
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.43 sekunder 3,312,001 Unikke besøg