Cd 50èr skyder og vil ikke starte op
|
teamroemer |
Lagt på d. 08-02-2007 10:00
|
Bruger
Antal indlæg: 17
Tilmeldt: 03. February 2007
|
Kan det være ventilerne som er ude af justering ?
Hvordan justerer man dem korrekt ?
Den har fået et nyt tændrør og gnist ser fin ud.
Jeg har også kigget ind til knastkæden og det mærke som er på tandhjulet står præcis ud for det mærket i blokken på venstre side.
Det T på svinghjulet står ud for mærket i toppen af blokken.
Er det korrekt setup ? |
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 08-02-2007 20:19
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Hej!
Ventilspillerum skal justeres når stemplet er i top og begge ventiler lukkede, hveranden gang stemplet er i top er ventilerne åbne, så når du drejer på svinghjulet kan du se om de er lukkede. Så mærker du om der er lidt frigang 0,05mm, men hvis du kan mærke lidt frigang er det ikke der problemer ligger.
Er tændingen justeret rigtig?
Hvad har du lavet ved motoren siden den kørte sidst?
Du må ringe til mig hvis du vil. telf.96954080
Hilsen Erik. |
|
|
|
McReiner |
Lagt på d. 09-02-2007 14:58
|
Bruger
Antal indlæg: 43
Tilmeldt: 19. January 2007
|
Hej. Ville have sagt det kunne skyldes din timing af knasten. Men så lige at du havde tjekket det.
Det med spillerum mellem ventiler er nu ikke SÅ meget pga. den ikke skal knalde. Men mere fordi de udvider sig når motoren bliver varm.
Men tjek dem alligevel, for sidder de forkert, kan de sagtens være skyld i problemet |
|
|
|
teamroemer |
Lagt på d. 09-02-2007 15:38
|
Bruger
Antal indlæg: 17
Tilmeldt: 03. February 2007
|
Jeg tror det er mine ventiler som driller mig.
Jeg har lige taget toppen af den for at se hvad der sker med ventilerne og indsugningsventilen ser beskadiget ud.
Den lukker ikke ordentligt også er der en del belægning/sod på udst. ventilen.
|
|
|
|
Daxshop |
Lagt på d. 09-02-2007 16:11
|
Bruger
Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09. January 2007
|
Med knasten afmonteret og tændrøret i skal forbrændingskammeret kunne holde på en hættefuld sprit i mindst 10 min hvis det løber igennem så skal de skiftes/ slibes
|
|
|
|
McReiner |
Lagt på d. 09-02-2007 16:26
|
Bruger
Antal indlæg: 43
Tilmeldt: 19. January 2007
|
^^ Man kan også låne en lækagemåler på et værksted. Så kan man også høre det fiser ud ved ventilerne, hvis det er dem som er utætte. Bare hvis man ikke har skilt det ad selvfølgelig.
Men lyder sært hvis det er helt nyt. |
|
|
|
teamroemer |
Lagt på d. 09-02-2007 17:47
|
Bruger
Antal indlæg: 17
Tilmeldt: 03. February 2007
|
Daxshop skrev:
Med knasten afmonteret og tændrøret i skal forbrændingskammeret kunne holde på en hættefuld sprit i mindst 10 min hvis det løber igennem så skal de skiftes/ slibes
Jeg tror den bliver smidt ud til jer så kan i kigge på den..
Jeg vil helst have en fagmand på den nu, så er jeg 100% sikker på at den spinder her til foråret når jeg skal ud og trille lidt på den.
|
|
|