November 22 2024 12:22:14
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Stelnr.
Lasse Dahlgaard
Hej ! Er et 75'er stel til ny eller gammel model stel og siudeskjolde ?
Lasse
 
daxerik
Hej!

Et stel fra 1975 er den nye model med store sideskjolde, kan kendes på en forstærkningsplade omkring hullet til styrlåsen og et 13x17mm hul i begge sider til nederste tap på sidedækslerne.Den ny model kom til Danmark sidste halvår 1974.

Hilsen Erik.
 
Lasse Dahlgaard
Hej! kan bare ikke forstå det, for det hul er ikke på mit stel. og der er et M tilsidst i stelnummeret, og det betyder vel at den er fra 75??
 
Lasse Dahlgaard
..... Og forstærkningen omkring hullet til styrlåsen er der i øvrigt heller ikke. Har nemlig et stel jeg ved der er en ny model, og har lige fået denne her i dag, jeg har købt som gammel model... dækker M også over sidste halvår 74..???
 
daxerik
Det er lidt mystisk. de stel jeg har med M efter nummeret er ny model.
 
Lasse Dahlgaard
Ja, det lyder lidt underligt. har du ikke en mail jeg kan sende et billede til dig på?
 
john
Hej. Jeg har også en "M" med lille tank og små sidekasser.
I bogen "Overhaling i 3. gear" er der i øvrigt afbilledet en brochure hvor der står at den nye model kommer til april 1977. På billedet er den gamle model med små sidekasser og nedlagt udstødning, samt tanken med kromsider. Dette må jo være ensbetydende med at modelen med de små kasser først udgik i 1977. Ret mig hvis jeg konkluderer forkert. mvh John
 
Lasse Dahlgaard
Hej John !
Ja jeg er også sikker på det stel jeg købte af dig er gammelmodel.
Vh. Lasse
 
john
Jeg har forsøgt at scanne siden ind. Håber det kan ses. mvh John
john tilknyttede følgende billede:billede:
cd50brochure_red.jpg

Redigeret af john d. 26-11-2007 20:14
 
daxerik
Hej!

Det ser ud til at I har delvis ret, jeg har studeret typegodkendelserne, der kom ny tum 197 i 1974 men det var stadig den gamle model, som også kom i 1975, jeg har ikke fundet dato for ankomst af den nye model, men det har nok været først i 1976, men produktionen må være startet i 1975 når der findes ny model stel med årgangskode M.
De første af den nye model hed CD50K1 med malede skærme, store sidedæksler og nedlagt udstødning, den nye model der kom i 1977 var F modellen med andre stafferinger og kromskærme.
1977 var sidste år de måtte impoteres, da der var en klump der mente det var farlig med mere end 2 gear, men de knallerter der var impoteret måtte stadig sælges.
 
lars larsen
hvornår udgik den oplagte udstødning,er det i forbindelse med tum197
på min oplagte uds står SS-50 på beslaget,gør der det på alle.
det høje styr ,kan det fåes i danmark?
 
daxerik
Hej!

Den oplagte udstødning var på alle CDere af den gamle model der kom til Danmark, også dem med tum 197. K og F modellerne er kun lavet med nedlagt udstødning.
Den oplagte CD udstødning udgik ved Honda for ca 10 år siden, siden har man kun kunnet få den til SS50, nok fordi at SS50 er solgt i flere lande end CD50.
Det høje styr er udgået, og den der bruges på CD50 efter 1988 har en anden gashåndtag, hvor der ikke er udfræsning til glideren, så det kan blive nødvendig at omforkrome en gammel.

Hilsen Erik.
 
lars larsen
jeg tror at ss-50 udstødningen har siddet på fra ny???varmeskjoldet på ss er da anderledes.min ligner en anlm,cd udstødning,der står bare ss-50 på beslaget.det ved støddæmperen.
 
daxerik
SS udstødningen har ikke siddet på en CD fra ny, varmeskjoldet på CD er samme som på SS, men der findes nogle varmeskjolde der er anderledes på nyere SS50.
 
Gert Rasmussen
På min gamle originale CD 50 fra 1972 står der også SS 50 på udstødningen. Det kan måske skyldes, at de CD'er der i sin tid blev importeret til Danmark var en speciel udgave med oplagt udstødning.
 
daxerik
Det ser ud til i har ret, på de gamle CD udstødninger står der SS50 på beslaget ved ophænget, jeg kan se at den gamle SS50 og CD50 kørte med samme udstødning, de nyere oplagte udstødninger til SS50 sidder højere og bagerste blinklys er flyttet op på sædebøjlen, på dem står SS50 længere tilbage indenfor samlingen.
 
lars larsen
politiet tog min uds forca 15 år siden.jeg havde fremstillet et forrør efter målene på min ss uds,så den regnes for en tunudstødning i dag
jeg tror dog at de ikke kendte tum for 72 årgangen.entelig var den jo lovlig på den knallert,,,eller hvordan fungere det.kan man mixe de forskelige dele?.eller går man ud fra årgangen-tum.der er jo også forskelige kaburatore ,,og løs/fast plump+andre småting
 
lars larsen
hej gert,hvad kostede en cd-50 i 1972?.jeg købte min første brugt i83
for 2500,før den havde jeg en monza-2gear,den kostede 7000 som ny i 81.
er der andre som har "gamle "priser på jeres knallerter??
 
Gert Rasmussen
Hej Lars!

Min CD 50 kostede mig 2.600 kr. i 1972. (Jeg har skam også den originale kvittering endnu). Det var en demomodel som havde 600 km på tælleren - men den kom altså direkte fra forhandleren. Nyprisen var omkring 2.800. Jeg nåede at køre ca. 32.000 skønne km på den på 4 år. Eneste tekniske svigt var en knækket stempelring. Lejer, kobling, gearkasse osv fungerer endnu (ligesom resten af Hondaen). Og så var der nogen dengang der kaldte det plastic-L... og andre grimme ting.

Efterfølgende har jeg fundet en oversigt over knallertpriser i Politikens Hvem, Hvad, Hvor fra 1972: (et lille udpluk)

Velo Solex 3800........kr. 848,-
Puch Maxi.................kr.1.254,-
Vespa Ciao...............kr.1.233,-
Honda Amigo............kr.1.495,-
Monark Compact.......kr.1.765,-
Puch VZ 50...............kr.2.323,-
Honda CD 50............kr.2.785,-
Kreidler Florett..........kr.2.785,-
Redigeret af Gert Rasmussen d. 12-12-2007 10:51
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.43 sekunder 3,311,878 Unikke besøg