forsikring af tysk dax
|
brian5 |
Lagt på d. 03-11-2007 08:49
|
Bruger
Antal indlæg: 108
|
jeg har hørt at man ikke kan få en tysk knallert forsikret i dk.
vis min dax får originel dansk cyllinder/topstyk/karbu/udstødning eventuelt motorblok m.dk motornummer. kan det så lade sig gøre? eller hvad skal der til?
hvad sker der vis jeg bliver stoppet på en original tysk dax i dk?
håber i kan svare på mine spørgsmål
mvh brian c |
|
|
|
Niels J |
Lagt på d. 03-11-2007 14:07
|
Bruger
Antal indlæg: 17
|
Du kan evt. betale små 2000 kr. i afgift og få den registreret som Mc.
Hvis den skal køre som knallert er det nødvendig med et dansk stel også - udover en typegodkendt motor.
Det er betingelserne for at du kan køre lovlig med den - hvordan forsikringen så takler Dansk/Tysk knallert er der måske andre der har et bud på! |
|
|
|
Daxshop |
Lagt på d. 03-11-2007 17:18
|
Bruger
Antal indlæg: 178
|
9 ud af 10 forsikringsselskaber opdager ikke det er en Tysk Dax
Men skulle uheldet være ude og der bliver brug for den så kan du risikere det bliver opdaget. Bliver det opdaget er der ingen dækning + hvis du ikke har mc kørekort så er der lige 5000 i bøde for kørsel uden førerret.
En tysk Dax kan kun registreres som mc hvis den har papire som Motorcykel eller leichtkraftrad. Står der moped på papirene duer det ikke.
En tysk Knallert kan aldrig godkendes som DK knallert
|
|
|
|
lars larsen |
Lagt på d. 03-11-2007 21:17
|
Bruger
Antal indlæg: 123
|
hvordan med de nye eu godkendelser,erstatter de tum,,nr og er de ens for alle eulande |
|
|
|
brian5 |
Lagt på d. 04-11-2007 00:07
|
Bruger
Antal indlæg: 108
|
tak for svarene.
men kan politiet tage hele knallerten/motoren vis jeg bliver stoppet?
eller er det kun bøde? det vil være surt at spytte for mange penge i den vis de tager motoren.
jeg har mc kort.
mvh brian c
mvh brian c
|
|
|
|
Daxshop |
Lagt på d. 04-11-2007 09:51
|
Bruger
Antal indlæg: 178
|
Alle 25 & 45 Km/h Knallerter som er inde under Eu reglerne kan købes og køres frit i alle Eu lande. De kan kendes på deres 17 cifrede VIN nummer, dette nummer fortæller også om der er tale om stor eller lille knallert som det hedder nu.
Hvis din maskine i Dk hverken er fugl eller fisk forstået på den måde at den ikke kan være mc og ej heller knallert så er det et ikke registrerbart køretøj på linje med Atv og Crossere. De kan i gentagelses tilfælde konfiskeres.
|
|
|