November 22 2024 10:56:26
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
forsikring af tysk dax
brian5
jeg har hørt at man ikke kan få en tysk knallert forsikret i dk.

vis min dax får originel dansk cyllinder/topstyk/karbu/udstødning eventuelt motorblok m.dk motornummer. kan det så lade sig gøre? eller hvad skal der til?

hvad sker der vis jeg bliver stoppet på en original tysk dax i dk?

håber i kan svare på mine spørgsmål

mvh brian c

Niels J
Du kan evt. betale små 2000 kr. i afgift og få den registreret som Mc.

Hvis den skal køre som knallert er det nødvendig med et dansk stel også - udover en typegodkendt motor.

Det er betingelserne for at du kan køre lovlig med den - hvordan forsikringen så takler Dansk/Tysk knallert er der måske andre der har et bud på!

Daxshop
9 ud af 10 forsikringsselskaber opdager ikke det er en Tysk Dax

Men skulle uheldet være ude og der bliver brug for den så kan du risikere det bliver opdaget. Bliver det opdaget er der ingen dækning + hvis du ikke har mc kørekort så er der lige 5000 i bøde for kørsel uden førerret.

En tysk Dax kan kun registreres som mc hvis den har papire som Motorcykel eller leichtkraftrad. Står der moped på papirene duer det ikke.

En tysk Knallert kan aldrig godkendes som DK knallert
Mvh. Palle
http://www.Daxsho...
Tlf.51889407

www.daxshop.dk
lars larsen
hvordan med de nye eu godkendelser,erstatter de tum,,nr og er de ens for alle eulande

brian5
tak for svarene.
men kan politiet tage hele knallerten/motoren vis jeg bliver stoppet?
eller er det kun bøde? det vil være surt at spytte for mange penge i den vis de tager motoren.
jeg har mc kort.

mvh brian c

mvh brian c

Daxshop
Alle 25 & 45 Km/h Knallerter som er inde under Eu reglerne kan købes og køres frit i alle Eu lande. De kan kendes på deres 17 cifrede VIN nummer, dette nummer fortæller også om der er tale om stor eller lille knallert som det hedder nu.

Hvis din maskine i Dk hverken er fugl eller fisk forstået på den måde at den ikke kan være mc og ej heller knallert så er det et ikke registrerbart køretøj på linje med Atv og Crossere. De kan i gentagelses tilfælde konfiskeres.
Mvh. Palle
http://www.Daxsho...
Tlf.51889407

www.daxshop.dk
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.