Manglende tomgang CD50
|
Lund |
Lagt på d. 07-10-2007 14:42
|
Bruger
Antal indlæg: 108
Tilmeldt: 09. January 2007
|
Søndagen er spildt, jeg har haft min 16mm karburator afmonteret, renset den og sat ny tomgangsdyse samt hoveddyse i, den vil stadig ikke gå i tomgang.
Symtomerne er følgende: Den lyder som om den får alt for meget benzin i tomgang, justerer jeg så luftskruen, kan jeg godt høre en ændring til den posetive side, men ikke nok til den kan holde sig igang. Jeg kan sagtens skrue den så langt op at den kan gå i tomgang, men så lyder den som en jetjager når gassen slippes, og en honda plejer at kunne gå lige så fint ved meget lave omdrejninger i tomgang.
O-ringen ved studsen er ok, pakningen ved topstykket er ok, motoren tager fint gas og kører perfekt, pånær det !#&/)(%¤! tomgang.
Der er monteret et eller andet racersvinghjul, kan det være den der er så følsom at den ødelægger tomgangen, eller hvad kan et kvallificeret bud være??
Svinghjulet er afbilledet her [url] http://inetservers.eu/friupload/856IMG_0093.JPG[/url]
Åh ja da jeg havde motoren adskilt pga. kickstarteraksel skift, så pakdåser meget fine ud, de væskede ikke nogen steder.
Redigeret af Lund d. 07-10-2007 14:44
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 07-10-2007 15:35
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Så er der vist kun tre muligheder tilbage med kaburatoren, det kan være en lovlig der er boret op, eller spjældet der er forkert så udfræsningen i bunden vender fremad, og nålen skal være 43mm lang. |
|
|
|
Lund |
Lagt på d. 07-10-2007 16:24
|
Bruger
Antal indlæg: 108
Tilmeldt: 09. January 2007
|
Den skal jeg lige have igen med udfræsningen, hvad mener du med det?
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
|
|
|
|
Lund |
Lagt på d. 07-10-2007 16:31
|
Bruger
Antal indlæg: 108
Tilmeldt: 09. January 2007
|
Så er der målt, nålen er 43 mm, det ser ikke ud til den er boret op, men måske jeg skulle se om jeg havde held til at kunne finde en anden karburatoroverdel for at udelukke det er den der fejler. Udfræsningen mener du dermed den bue der er nederst i gasspjældet? Hvis så vender den mod indsugningen som den gør på andre karburatorer.
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 07-10-2007 17:53
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Udfræsningen skal vende ud mod luftfilteret. |
|
|
|
Lund |
Lagt på d. 07-10-2007 18:33
|
Bruger
Antal indlæg: 108
Tilmeldt: 09. January 2007
|
daxerik skrev:
Udfræsningen skal vende ud mod luftfilteret.
Det gør den også som på alle andre karbunader.
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 07-10-2007 19:20
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Så er alt jo som det skal være, bare ikke tomgangen.
Har du prøvet at sænke nålen, hvis tændrøret bliver sort får det formeget at leve af. |
|
|
|
Lund |
Lagt på d. 07-10-2007 20:45
|
Bruger
Antal indlæg: 108
Tilmeldt: 09. January 2007
|
daxerik skrev:
Så er alt jo som det skal være, bare ikke tomgangen.
Har du prøvet at sænke nålen, hvis tændrøret bliver sort får det formeget at leve af.
Nålen sidder i næst øverste hak som sidste test her i dag, det afhælper ikke den ustabile tomgang, nålen skulle jo heller ikke have det store med tomgangen at gøre, der skulle luftskruen jo gerne kunne ordne problemet.
Den tager gassen perfekt, kører fint uden det mindste op gennem gasgivningen, så den er lidt trals.
Jeg må se om jeg et eller andet sted kan låne en karburator, for på den måde at udelukke karburatoren, og måske finde en utæt pakdåse ved krumtappen. Jeg synes bare ikke den har krumtapsymtomerne der plejer at være med en defekt pakdåse.
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 08-10-2007 17:42
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Pakdåserne har intet med tomgangen at gøre.
Nålen kan godt indvirke lidt, prøv at flytte den helt ned. |
|
|
|
Lund |
Lagt på d. 08-10-2007 19:02
|
Bruger
Antal indlæg: 108
Tilmeldt: 09. January 2007
|
daxerik skrev:
Pakdåserne har intet med tomgangen at gøre.
Nålen kan godt indvirke lidt, prøv at flytte den helt ned.
Heller ikke hvis pakdåserne er utætte, så kan den vel suge falsk luft. Nålen i bund hjalp heller ikke.
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 08-10-2007 20:45
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Hvis pakdåserne er utætte kommer der olie ud, men motorgangen bliver ikke dårligere nok nærmere bedre, der er jo en 4-takter, den skal have udluftning fra krumtaphuset ellers bliver pakningerne utætte og motorydelsen dårligere. |
|
|
|
Lund |
Lagt på d. 08-10-2007 20:58
|
Bruger
Antal indlæg: 108
Tilmeldt: 09. January 2007
|
daxerik skrev:
Hvis pakdåserne er utætte kommer der olie ud, men motorgangen bliver ikke dårligere nok nærmere bedre, der er jo en 4-takter, den skal have udluftning fra krumtaphuset ellers bliver pakningerne utætte og motorydelsen dårligere.
Olie kommer der ikke, så det må ligge i den skide karburator, æv.
Pensioneret knallertpusher tilbage i 90érne
|
|
|