November 22 2024 16:04:40
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
gear problemer (dax)
brian5
jeg har problemer med at skifte gear på min dax.

den går fint i første gear,dog med et lille ryk, men i andet gear rammer den frigear flere gange inden den gå i indgreb, og ved skift til 3 gear skal man også trykke et par gange før den skifter.

det er en original tysk honda dax st50 motor.

jeg har tænkt at det kan være skifte gaflerne der er slidte eller de er blevet bøjet. måske koblingen der skal stilles. den kan godt stå i tomgang mens den er i første gear.

kan ikke huske hvordan man stille koblingen, da det er 15 år siden jeg sidst har rodet i dax.

kan det måske være andet galt med den?

vil lige høre jeres mening inden jeg piller den fra hinanden, vis der er en nemmere løsning.

DaxKasper
Min gjorde faktisk det samme... men det var bare koblingen der skulle stildes...

brian5
okay det vil jeg prøver.

brian5
det var koblingen der skulle justeres. gear skift virker perfekt igen

DaxKasper
=) det var godt =D

Toke
Min gør det samme, og når jeg sætter den i 1. gear gi'r den et ryk, man kan sagtens holde den, men den burde da ikke gi' et ryk, gør den?
Jeg har justeret koblingen, så skruen er skruet ind til der kommer modstand og så er kontra møtrikken spændt bagefter.

Det er en original 3 gears daxmotor og olien er mobil 15w40

Mvh Toke

www.123hjemmeside.dk/yamahafs1
daxerik
Hej!

Du skal skrue skruen baglens som for at skrue den udad, så skubbes udløseren ind mod koblingen, når der bliver modstand skal skruen skrues en halv omgang ind og møtrikken spændes, så virker gearpedalen som fodkobling så du kan gasse op uden at knallerten kører.

Hilsen Erik.

Toke
Ok det må jeg prøve, tak for det Smile

Toke
Så virker det Smile

Er der nogle grund indstillinger for en 16mm. karburator? Tændrøret er sort, kan det være pga. ny cylinder? Eller er det karburatoren, der skal justeres?

Mvh Toke

daxerik
Dyse 72 el. 75
Nål i midterste hak
Luftskrue 1½ omgang ud.

Toke
Oki, tak for det...

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn