Honda CD50 problemmer.
|
kenneth |
Lagt på d. 18-07-2007 07:04
|
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 28. February 2007
|
Hej
Jeg har en Honda CD50 med 16mm karburator og plumpen er taget.
Fløjten er taget ud af udstødningen. 12 tands fortandhjul. 75 dyse i karburatoren.
Den kan ikke trække.
Hvis jeg kører ud af lige vej med lidt fald på, kører den 60-65.
Men hvis jeg så kører op af lidt hældning kører den 40-45. Den kan ikke trække når jeg skifter op i 4 gear.
Det er ligesom at hvis jeg ikke trækker den helt ud i 3 gear, kan den ikke komme op i fart i 4 gear, altså ud af lige vej med lidt fald på.
Er der nogen der ved hvor fejlen findes? |
|
|
|
nikolaif |
Lagt på d. 19-07-2007 13:02
|
Bruger
Antal indlæg: 52
Tilmeldt: 11. January 2007
|
det gjord min os så skiftedet jeg topstykket og så kunne den trække meget bedre. har du en reser knast i fra protuna? |
|
|
|
kenneth |
Lagt på d. 20-07-2007 06:52
|
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 28. February 2007
|
Nej det er en helt ny original lovlig Honda knast. |
|
|
|
nikolaif |
Lagt på d. 20-07-2007 23:40
|
Bruger
Antal indlæg: 52
Tilmeldt: 11. January 2007
|
okey men prøv at skifte topstykket. |
|
|
|
john |
Lagt på d. 21-07-2007 10:27
|
Bruger
Antal indlæg: 66
Tilmeldt: 10. January 2007
|
Hvad skulle det lige hjælpe at skifte topstykke? Hvis ventiler ellers er tætte, skulle det vel ikke gøre nogen forskel om det er nyt eller gammelt topstykke.
Hvad med dit tændingstidspunkt, er det lige i øjet?
Havde selv lidt alla det problem du skriver på min egen CD50 (lovlig). Det hjalp med en fin justering af karburatoren og nyt tændrør.
Mvh
john |
|
|
|
nikolaif |
Lagt på d. 21-07-2007 12:04
|
Bruger
Antal indlæg: 52
Tilmeldt: 11. January 2007
|
det ved jeg ikke men det hjalp da på min. |
|
|
|
kenneth |
Lagt på d. 31-07-2007 12:30
|
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 28. February 2007
|
Hej
hvad mener du med finjustering af karburatoren. jeg kan ikke komme en mindre dyse i for farven er perfekt lysebrun på tændrøret, når den går ca.65km/t. Men når den går 40km/t og ikke kan trække er det helt sort. jeg har også prøvet at flytte nålen, men det hjalp ikke.
Kan det være tændingstidspunktet som ikke skal stå lige ud for mærket, men flyttes lidt til den ene side. Er der nogen der har erfaring med det. |
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 31-07-2007 17:37
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Er du sikker på det er rigtige nål du har i, den skal være ca. 43 mm lang, det nå være noget med nålehøjde eller luftskruen der skal skrues udaf. |
|
|
|
kenneth |
Lagt på d. 16-11-2007 17:35
|
Bruger
Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 28. February 2007
|
Jeg har fundet fejlen. Jeg havde prøvet med 2 forskellige 16mm karburatorer. Dyser i forskellige størrelser. Nålen i forskellige hakker.
Til sidst satte den stempel. Jeg fik en anden cylinder og stempel på.
Så prøvede jeg med en anden karburator 10mm. men med samme svømmerhus. Dyse str. 65. Nu kører den rigtigt godt hele vejen op til tophastighed ca. 60km/t. Den trækker rigtigt godt.
Fejlen må ligge i karburator huset på begge 16mm karburatorer.
Om det kan være nogle kanaler i karburatorhuset som er stoppet ved jeg ikke, men det er dem som fejlen ligger i.
Redigeret af kenneth d. 16-11-2007 18:05
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 16-11-2007 22:42
|
Bruger
Antal indlæg: 559
Tilmeldt: 11. January 2007
|
Hej Kenneth!
Jeg kender to andre med samme problem på CD50, med lovlig kaburator kører de perfekt.
Jeg vil prøve om jeg kan finde fejlen, der er da nogen 16mm kaburatorer det virker godt.
Hvis nogen har fundet fejlen vil det da være rart at høre fra dem.
Hilsen Erik. |
|
|