April 25 2024 04:27:32
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Motor dør ud...?
Dan
Hej med jer,

Så lykkedes det langt om længe at få færdigmonteret den nye kina-motor på min gamle CD50 (en kættersk handling - jeg ved det). Den er monteret med den karburator der fulgte med motoren, og så har jeg sat en indsugningsplade ind mellem studs og cylinder for at kunne vinkle karburatoren. Den starter fint, men går meget højt i tomgang, og tomgangsskruen har ingen virkning uanset hvilken vej jeg skruer. Efter en kort stund i tomgang, dør den ud medmindre jeg vipper på chokeren. Den kan noget modvilligt køre i 1. og 2. gear, men i 3. dør den langsomt. Er der gode bud på hvad det kan skyldes? Kan det have noget med CDI'en at gøre, og er der for øvrigt særlige krav til vakuumslangernes placering (skal de fx pege op eller ned)?

Venligst,
Dan
Redigeret af Dan d. 30-07-2013 18:08
 
daxerik
Der tyder på utæt indsugning eller benzinmangel, men hvor er der vakuumslanger på en CD50?
 
Dan
Ok. Jeg tjekker om der kommer for lidt benzin igennem eller om der skulle være en utæthed. På karburatoren sidder der to gummislanger der ikke synes at skulle tilsluttes nogen steder, men det er måske ikke vakuumslanger?
 
daxerik
Den slange der sidder under svømmerhuset er overløb den skal gå ned et sted, den anden er udluftning til svømmerhuset den skal bare sidde et sted så der ikke kommer skidt i den.
 
Dan
Først: Tak for input so far. Nå, Nu et år, en husrenovering og en baby senere får jeg endelig tid til at rode lidt med knallert igen, og kampen fra sidste sommer genoptages. Efter Erik så venligt pegede i retning af falsk luft, har fjernet drejepladen og tjekket at alle pakninger er tætte. Der kommer også fint med benzin til karburatoren. Men lige meget hjælper det. Jeg har samme problem som jeg startede tråden med. Jeg kan tilføje at den tager fuldomdrejninger hvis jeg vipper chokerarmen ned, men reagerer så ikke på gashåndtaget. Gode råd modtages altså stadig med taknemmelighed.

Vh. Dan
 
folva
Jeg har lidt det samme med problem med en af mine CD 50. Den dør ud, hvis man giver for hurtigt gas, men hvis man i stedet giver langsomt gas så kommer den fint op i omdrejninger.
Jeg har døjet med falsk luft, men dette problem er nu løst. Så nu har jeg prøvet en 4 forskellige karburatorer, og den opfører sig vidt forskelligt med dem alle, men ingen af de 4 karburatorer kan få den til at gå 100 % som den skal.
Men både dit og mit problem vil jeg med al sandsynlihed tilskrive et karburator problem.
 
Dan
Tjo - Men når nu det er et samlet kit man køber, så skulle man vel kunne forvente at det passer sammen... Er der bud på hvor der ud over v. studs/karb, og cyl/studs kan komme falsk luft? Eller kan problemet skyldes noget andet med karburatoren?
 
POUL ANDERSEN
I 70'erne fik en kammerat en spritny CD50 K. Den fik selvfølgelig fjernet plomben, blokeret tændingen og en større karburartor monteret. Karburartoren var sikkert en original, dengang tror jeg ikke der fandtes kina karburartorer endnu, så den var sikkert fra en af de første CD'ere med 17mm. Uanset hvad vi gjorde ved den Honda så kørte den ikke ordentligt - noget af det samme som Dan skriver - lege lidt med chookeren osv.
Helt klart et karburartor problem, mener jeg.
 
Henning P
Jeg veg godt det er svært at huske 40 år tilbage.
Men var sammen med min ( gamle ) ven fra vejen i sidste uge.
Og det gik snakke jo om de glade 70èr

Han kørte på en tysker,,, og sagde hold kæft din Honda gik godt
kan du huske når vi to motorvejen til lufthavnen

Men ja,, drejer man håndtaget hurtig i bund så tøvede den lidt
men det gjorde tyskeren også,, det gør en gammel karburator
bil jo også,,
 
Dan
Hej,
Har haft karb. og studs afmonteret og atter været rundhåndet med pakning. Stadig samme problem. Kom i tanke om at den tændspole der er monteret er fra en 125ccm kina-motor. Kan det være årsagen til problemet (den sidder lidt dumt, så hellere høre jeres bud inden jeg evt. skifter)?
Vh. & god pinse,
Dan
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.34 sekunder 3,080,894 Unikke besøg