April 29 2024 20:38:38
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Dax '73 knastkæde
stormbringer
Simpelt: Er kæden 82 eller 84 led?

Jeg har hos Daxshop erhvervet mig et 'slidsæt', men kæden (en fin DID-kæde) som er med, slasker rundt og er ikke til nogen nytte - og den er på 84 led.

Maskinen er en '73 Dax short-stroke 6V-motor med et 72cc top-end-kit fra Daxerik. 14 tænder på krumtaphjulet, 28 på knasthjulet. Alle gummi-ledehjulene monteret. Men kædestrammeren går stadig i bund, og kæden slasker...

???
---------------------
Know Dax, know life.
No Dax, no life.
 
daxerik
Hej.
Kæden skal selvfølgelig være på 82 led på alle 6v Dax og CD50.
Hilsen Erik.
 
stormbringer
daxerik skrev:
Hej.
Kæden skal selvfølgelig være på 82 led på alle 6v Dax og CD50.
Hilsen Erik.


Af ren nysgerrighed: Hvilke motortyper bruger så en 84-ledskæde?
Jeg ku' godt tænke mig at vide hvad det er Palle har solgt mig.
Varen er angiveligt til 6V-motorer:
http://www.daxsho...-1059.html
Redigeret af stormbringer d. 04-03-2013 08:51
---------------------
Know Dax, know life.
No Dax, no life.
 
Daxshop
Honda Dax St50 og Honda Cd50 kører begge med knastkæder a 82 led.

Andre 6v modeller f.eks Dax Ct90 og Cd90 kører med 84 leds kæder disse har også en cylinderhøjde på 69mm mod de 63mm som std. Dax og Cd 50ccm kører med.

Jeg foreslår du henvender dig til mig på mail salg@daxshop.DK eller telefon 51889407. Med information om navn og ordrenummer så vi kan få bragt den misforståelse ud af verdenen
Redigeret af Daxshop d. 04-03-2013 14:48
Mvh. Palle
http://www.Daxsho...
Tlf.51889407
 
www.daxshop.dk
stormbringer
Daxshop skrev:
<snip>
Jeg foreslår du henvender dig til mig på mail salg@daxshop.DK eller telefon 51889407. Med information om navn og ordrenummer så vi kan få bragt den misforståelse ud af verdenen


Tak til Palle for fin service. Nu kan jeg glæde mig til posten kommer med en ombytningskæde Smile
---------------------
Know Dax, know life.
No Dax, no life.
 
stormbringer
Ifald det kunne have interesse, fotodokumenterer jeg projektet på Google+. Hundredevis af højopløste fotos som viser hele processen, både adskillelse og samling. Trin for trin med kommentarer.

Søg efter 'Fønix projektet' - opkaldt efter det mytiske væsen som rejser sig af asken. Slet ingen underforståede referencer til renovering, hidrhidr...
Redigeret af stormbringer d. 04-03-2013 17:09
---------------------
Know Dax, know life.
No Dax, no life.
 
cd501973
det har jeg ogs prøvet hos daxshop. 2 gange i træk endda så, jeg handler bare med Daxerik fremover...
 
stormbringer
stormbringer skrev:

Ifald det kunne have interesse, fotodokumenterer jeg projektet på Google+. Hundredevis af højopløste fotos som viser hele processen, både adskillelse og samling. Trin for trin med kommentarer.

Søg efter 'Fønix projektet' - opkaldt efter det mytiske væsen som rejser sig af asken. Slet ingen underforståede referencer til renovering, hidrhidr...


Hop direkte til Fønix projektet

Der kommer opdateringer med jævne (lange, men stadig jævne...) mellemrum. Man kan 'følge' projektet og få tilsendt beskeder ved updates.
Redigeret af stormbringer d. 21-03-2013 19:59
---------------------
Know Dax, know life.
No Dax, no life.
 
Petterdax
Veldig bra bilder og dokumentasjon!!! Fortsett med det!!!
1967 Honda z50M, 1969 Honda z50AK1, 1972 Honda z50AK2 x2, 1972 Dax 150 Daytona, 1972 Honda z50AK3 190 Daytona
 
stormbringer
Petterdax skrev:

Veldig bra bilder og dokumentasjon!!! Fortsett med det!!!


WillDo. Men først skal jeg lige 'forbi' det andet project, jeg har gang i. MC-kørekort og en dertilhørende Honda CB500 med 57 heste.

Jeg får brug for et større værksted...
---------------------
Know Dax, know life.
No Dax, no life.
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.09 sekunder 3,086,478 Unikke besøg