April 27 2024 21:23:25
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Brugt Dax kædeskærm søges
LMJ
Hej. jeg mangler en Dax kædeskærm hvis der er nogle der har en i gemmerne.
Mvh, Lars
 
daxerik
Hvorfor kan du ikke bruge en ny? den koster kun 200kr.
Jeg har både nye og brugte.
Hilsen Erik. tlf.96954080
 
LMJ
Fordi jeg vil være sikker på at få en original!
 
cd501973
de nye er også originle
 
daxerik
Nå de brugte er nok ikke i uåbnet original indpakning, men det er de nye så mon ikke de er originale?
 
LMJ
Mit spørgsmål og svar var rettet imod forums brugere og ikke med fokusering på en bestemt forhandler.
 
daxerik
Og hvordan vil du så sikre dig den brugte kædeskærm er original?
 
LMJ
Man kan som regel se på den at det er en original v.h.a. gammel maling rester/patina og på sælgers udsagn.
 
folva
Hvorfor dog bruge tid på at finde en gammel brugt, når Erik han kan sælge dig en fabriksny orignal Honda kædeskærm til kun 200 kr. ???

Du får sandsynligvis også spartel arbejde ud af det, da mange af de brugte kan have buler, og måske kan den have tæringer også. Jeg vil HELT klart vælge en ny hos Erik.
 
LMJ
Jeg vælger nok ikke lige den kædeskærm med mest gennemtæring og buler...
Hvis jeg nu har det bedst med at få en kædeskærm der er brugt, og fra den tid hvor den har været i brug på samme tid med resten af Daxén - er det så ikke bare ok. Det er et valg jeg gør. I vælger og prioriterer anderledes - og det er ok for mig.
 
folva
Lars det er helt ok, selfølgelig må du da gøre det som du synes er bedst og rigtigt, dette er jo en debat hvor alles meninger må slibes af imellem hinanden. Men nu har du jo selv startet indlægget og spurgt om køb af en brugt kædeskærm, så må du også være klar til at høre andres meninger om emnet, har jeg ikke en pointe der. ?
 
LMJ
Kære Folva, jeg debaterer netop og forklarer pænt mine synspunkter. Og ja, jeg har selv startet indlægget. Jeg spørger om folk har en kædeskærm liggende i gemmerne. Du må gerne have dine meninger og jeg må have mine. Vi debaterer bare. Der er ingen grund til at dreje debatten i en anden retning...om at jeg ikke er klar til at høre andres meninger. Er du ikke klar til at høre andres meninger og er dette ikke bare en simpel deling af synspunkter. Har jeg en pointe der ;-)
Redigeret af LMJ d. 18-01-2013 10:21
 
cd501973
hvis man finder en brugt kædeskærm, der først skal sandblæses og oprettes. tid kontra pris på en ny... !!! De havde vist ikke plastic padding originalt... Muhaaaaa... mit spørgsmål er .... ! KAN EN NY KØBES FOR BLOT 200 KR ... ER DET SÅ DET HER BESVÆR VÆRD... !
Man kan også bruge for meget energi i noget er kun er en opgringning væk ! min mening.
 
folva
FULDSTÆNDIG ENIG ! Smile
 
daxerik
Lars du har nok glemt at læse overskriften til dit første indlæg.
 
LMJ
Jeg syntes det er interessant dette her og kan godt lide debatten. Og så sætter det gang i et forholdsvis dødt forum :-)
I fokuserer meget på og gentager gerne hinanden vedr. buler, rust og pris. Jeg "vælger" at se det fra en lidt anden vinkel. De to 1ste ting kan udelukkes, da jeg som nævnt, naturligvis ikke køber en kædeskærm med buler og rust - og ja, de findes skam. Hvis jeg så finder en der skal glas/sandblæses, bliver det næppe den store udgift, da jeg har en hel Dax der skal have turen alligevel.
Jeg accepterer jeres måde at se tingene på. Køb I bare nyt blik. Jeg har det fint med det gamle ;-)
Redigeret af LMJ d. 27-01-2013 13:38
 
cd501973
Du bør være forfatter en masse ord og ingen indhold... ! man kan også gøre et stort problem ud af noget der aldrig har været et problem...!

Vi alle vil da helst ha det rigtige på fra da knallerten var ny af.... men nogle gange selvom man har de økonomiske midler, kan det ikke lade sig gøre... det må man sande uanset om man vil eller ej... så uanset hvilken knallert man laver må man på et eller andet tidspunkt gå på kompromis!!!

Mig bekendt kan nedenstående ikke længere fås korrekt:

Venstre Styrdel
De originale styrkontakter med grå strømpe. dvs andre strømper skal monteres DET ER LIGE SÅ UORIGINALT OG FORKERT
Korrekt Udstødning til DANSK markede med løs fløjte... ORIGINALE kan købes men med fast fløjte,den der kan købes med løs fløjte er til CT70 usa model og har en grim afslutning. dvs mm du har en 100 % original og korrekt udstødning må du " NØJES " der...! det gør andre... !

LANGT hen ad vejen , når en entusiast som vi er i denne knallert verden har renoveret sådanne en bliver de nemt "OVER RENOVEREDE" og langt flottere end de nogensinde har været OG HVA SÅ!!!!!...
 
LMJ
Jeg kan i det mindste skrive i en ordentlig tone og har ikke brug for at udtrykke mig med store bogstaver. Men måske jeg har ramt et ømt punkt ?

Mange af de dele du nævner er ikke stel dele som indlægget drejer sig om, men sliddele. Sliddele har jeg vist nævnt at man måske kan bliver nødt til at gå på kompromis med.
Hvis "nye" folk ville læse indlæg som ren interesse deling med forskellige synspunkter og ikke tage det som en fornærmelse, ville forum være mere sagligt.
Hvorfor du bringer ordet "over renoverede" ind i debatten, har ikke noget med sagen at gøre. Prøv og se om du ikke kan holde dig til emnet, tak.
Redigeret af LMJ d. 27-01-2013 13:39
 
cd501973
Pointen er at du øffer om en kædeskærm. hvilket jeg finder totalt plat da den kan købes helt ny hos den kære daxerik for blot 200 kr,... mht tonen plejer du vist ikke være bleg for lorte udtalelser .... !

Sad
 
LMJ
Det må du vist lige præcicere nærmere.

Hvilke udtalelser er jeg kommet med da ??
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.11 sekunder 3,082,696 Unikke besøg