April 29 2024 01:04:52
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
[Dax elanlæg] Ny tænding?
stormbringer
Jeg er gået igang med at renovere en Honda Dax-motor.

Indtil videre er maskineriet blevet splittet ad i et hav af stumper, som efter bedste evne er renset af og lagt i poser, så jeg kan hitte rede i de mange dele.

Nu forestår så renoveringsprocessen. Et enkelt gevind skal ha' en helicoil, muligvis skal jeg ha' svejst en lillebitte klat alu og der skal selvfølgelig skiftes lejer og pakdåser.

Og så er der lige elanlægget. Mnjaeh, det er meget fint altsammen med sådan noget originalt grej, men med tanke på drifts- og køresikkerhed vil det muligvis være en god ide at opdatere til noget mere moderne her.

Jeg ku' godt tænke mig et ordentligt forlys; 35 watt halogen eller sligt. Og så ku' jeg godt tænke mig en ordentlig tænding som avancerer iht. givent omdrejningstal, således at benzinen udnyttes optimalt.

Jeg har set på Daxshop at man kan få et opdateringskit http://www.daxsho...p-380.html
Er der nogen, som har erfaringer med dét?
Redigeret af stormbringer d. 14-08-2012 11:07
---------------------
Know Dax, know life.
No Dax, no life.
 
Henrik
Det virker rigtig godt. Jeg har det selv på en maskine.

Svinghjulet er anderledes da det passer til 6v konus.
Ud over sættet skal du have en spændingsregulator med 4 ben. Disse kan både fås med 6 og 12 v lade og lys output.
Lys forbliver vekselstrøm og ensretning fortages kun til batteriladning.

Prismæssigt kan det nu godt betale sig at tage et kig i Holland. Der har jeg mit sæt fra. Se link:

http://www.rovaza...nd+6-v+tap
 
www.4stroke.dk
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.05 sekunder 3,084,609 Unikke besøg