April 29 2024 00:38:25
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
72cc tilbehør
theiskp
Har overvejet at skifte til 72cc på min CD50, og vil høre hvad man ellers skal inversterer i, før det kører optimalt. Med fx kaburator/dyse størelse, og fortandhjul.
Hvad vil i anbefale? Det er ikke for at ligge og køre stærkt, men derimod noget mere træk og jævnhed jeg efterlyser.
 
Kinroad XT50-18
Jeg har selv opgraderet min Kinroad XT50-18, som jeg købte fra ny i Tyskland, men var lidt utilfreds med trækkraften, og var ikke intereseret i farten, men den skulle kunne holde 50km/t op og ned af bakke, også hvis der er modvind, derfor skiftede jeg i første omgang til komplet 72ccm sæt, dette blev indkøbt inden motoren blev skilt ad, ved adskildelsen viste det sig, at jeg kunne montere en 88ccm cyl. på blokken, jeg indkøbte straks et cyl.kit på 88ccm og fik derfor kun kørt 56 km med 72ccm kittet, (72 ccm er sat til salg 400,-)

72 ccm kittet trækker noget bedre, men da der samtidig er en skrappere knastaksel monteret, går det noget ud over momentet ved lave omdrejninger og da jeg kører med begrænsning i cdièn, skal motoren trække fra bunden omkring 2.000 omdr. og ikke når motoren først kommer op over 5.000 omdr.

Da jeg skulle montere mit nye 88ccm alu.cyl kit. tog jeg std. knastakslen og flyttede den over i 72ccm topstykket, nu har jeg fået en motor der bare trækker, fra næsten tomgang og hele vejen op, det er super fedt, at kunne dreje på "håndtaget" hvis det går op af bakke el. ved kraftig modvind og samtidig kunne fastholde hastigheden på 50km/t.

Jeg har sat cdièn så cyklen "kun" går 53km/t, således at jeg går fri af lovens lange arm for en 45 scooter.

Jeg kører med std. karburator, udstødning, gearing, benzin forbrug lige omkring 30km/L +/- og har ingen problemer haft, det virker bare.
Jørgen
Redigeret af Kinroad XT50-18 d. 11-05-2012 09:48
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.06 sekunder 3,084,503 Unikke besøg