May 14 2024 17:51:43
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Ventilspillerum CD50
theiskp
Hej.

Er der en der ved hvad ventilspillerummet på en CD50 motor skal være? prøvede med de mål der er her på siden, men skulle justerer dem ud igen før den ville starte.
 
daxerik
Hej.

Ventilspillerum skal være 0,05mm på begge ventiler.

Du skal afmontere begge ventilpropper og svinghjulsdækslet, så drejer du på svinghjulet til T mærket står lige op mod mærket i krumtaphuset, så drejer du lidt frem og tilbage på svinghjulet og ser om vippearmene bevæger sig, hvis de gør det skal du dreje svinghjulet 1 omgang så begge ventiler er lukkede.
Det er kun hveranden gang T mærket vender op at du kan justere ventilspillerummet.

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at ringe.

Hilsen Erik. Tlf 96954080/40724486
 
theiskp
Skal de så stilles når den er varm eller kold?
 
daxerik
De skal stilles når den er kold.
Redigeret af daxerik d. 21-05-2011 07:30
 
theiskp
Okey, jeg takker Smile
 
theiskp
Hvis jeg stiller dem så tæt, vil den ikke noget som helst, men hvis jeg stiller dem ud igen, kan den godt komme i gang... Kunne det så være fordi den får for meget benzin, og det bare skal indstillesstilles på kaburatoren?
 
daxerik
Så er der noget galt, har topstykket været lige været afmonteret?
 
theiskp
Ja det har det, men er sikker på at knastaksen står som den skal. Men fra jeg fik den, har spillerummet været for stort, og kunne køre på samme tid.
 
theiskp
Ja det har det, men er sikker på at knastaksen står som den skal. Men fra jeg fik den, har spillerummet været for stort, og kunne køre på samme tid.
 
daxerik
Måske er topstykket slidt hvor knastakslen kører.
 
theiskp
Der er ikke mærkbart slør i knastaksen, hvis det er det du tænker på? Men Hvis jeg nu indstiller karburatoren, så den får mindre, vil det vel også passe med mere åbningstid på ventilerne?
 
daxerik
Det har ikke noget med sagen at gøre.
Ring hvis du ikke finder fejlen ellers bliver de jo efterår før den virker rigtig.
 
theiskp
Har nu stillet ventilerne rigtigt, og kan lige får gang i den, men skal holde gassen det rigtige sted for den ikke går ud igen, og skal dreje roligt på håndtaget for at få omdrejninger på, uden den dør, og de falder også meget langsomt igen, når jeg slipper håndtaget.
 
theiskp
Prøver lige at ringe når vejret engang bliver bedre Smile
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.11 sekunder 3,103,167 Unikke besøg