May 14 2024 09:35:54
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
sandblæsning og lakering af honda dax
mikkel1995
hej. jeg skal have min honda dax sandblæst og malet. jeg har fundet ud af at der er noget bøvl med at få de gamle stel sandblæst, da det kan ædelægge stellet. så jeg ville lige høre om der var nogen der kendte et sted hvor man kunne få sit stel sandblæst så stellet ikke bliver beskadiget. og et sted hvor man kan få den lakeret på den gammeldags facon et sted i midt jylland

hilsen mikkel
 
martinfo
jeg har lige fået mit stel sandblæst ved mærsk/danbor i esbjerg der kan de blæse det med lavt tryk og noget spec. kvarts sand så det ikke er så hårdt for de gamle ting Smile de ordner det for et par flasker rødvin.....
 
mikkel1995
det lyder sgu fint og billigt, men jeg har fundet et sted hvor jeg både for den sandblæst og malet til 3000-4000 kr, det synes jeg ihvertfald er billigt Smile
 
Henrik
Jeg vil råde dig til at få stellet tilbage fra sandblæsning før det går videre til maler.

Der kan være steder som blæseren har overset "helligdage" og dem kan man lige fange før det går det maler. Desuden dukker der oftest rust frem, da stellene blot er blevet malet oven på i flere lag gennem tiden.

Få en klar aftale med maleren om hvad han gør eller ikke gør. hvis han spartler for dig ved han så hvad der skal spartles? Jeg har set fejlen begge veje. Steder er blevet spartlet hvor det egentligt skal være indhug, og indhug/buler som ikke er blevet spartlet pga manglende kendskab til form facon af stellet.

Afdæk ved kronrøret der hvor lejeskålene er slået i og på. Ligeledes gevind ved kronrør/topbro.
 
www.4stroke.dk
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.07 sekunder 3,102,468 Unikke besøg