May 14 2024 19:30:46
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Lys ide`
Kinroad XT50-18
Hej alle sammen.

Jeg hedder Jørgen og er bosat på Lolland, jeg er "ny" i dette forum, selvom jeg har passeret de 57 år.

De små 4 takter har forandret sig "lidt", siden jeg havde fat i dem sidst.

Fornyligt har jeg importeret en Kinroad XT50-18, med en Lifan el tilsvarende 139FMB Euro2 motor, fra 2010, som skal til syn, så snart jeg har fået løst problemet med for lav spænding.

Den kan ikke holde spændingen oppe, når lyset er tændt, er der nogen som har en "Lys ide" .....hvorfor ??

Lade/spændingsregulatoren er med 5 ledninger, Sort, rød, gul, hvid, grøn.

Rød= lade ledning til Batteri.
Sort= til og fra tændings kontakt, forsyner alle forbruger, når der er tænding på, inkl forlygte også ved stoppet motor. (der er spænding på lade/spændingsrelæ, når der er tænding på)
Gul= fra spole.
Hvid= fra spole.
Grøn= stel.

Uden brug af lys er der 13,8 volt v/ca.5000 omdr. med forbrug, falder spændingen langsomt til under 12 volt og dermed aflades batteriet, total forbruget ligger på ca. 50watt, når tændingen er slået til og alt lys er tændt.
(det skal lige siges, at der er fuld spænding på forlygten, selv med stoppet motor, forlygten forsynes IKKE fra den gule ledning, men fra den sorte som forsyner resten af anlægget)

Håber at der er en af jer, der måske har en løsning på problemet.

Må ellers indrøme, at det er fornøjelse at bevæge mig rundt her på siden, glæder mig til, at lære jer at kende Smile

Venlig hilsen
Jørgen
 
daxerik
Hvis du flytter strømingangen til lyskontakten over i den gule ledning tror jeg der er strøm nok til batteriladning.
Hvis det ikke virker er du velkommen til at ringe til mig.

Hilsen Erik. Tlf.96954080
 
Kinroad XT50-18
Tak for dit svar Erik, men jeg har prøvet og flytte ledningen som omtalt, så der er kun ganske svagt lys, spændinger er ca. 4 volt ubelastet Ac på den gule, det samme på den hvide, men samlet kompl med spændings regulator er der 13,8V Dc

Er der nogle herinde som kender Ohm værdigen på lys spolens 2 kredse? og hvor meget de hver især kan levere af watt v/ 12 volt.

Jørgen
 
daxerik
Hej.

Hvis dine målinger er rigtige er det lysspolen der er defekt.

Jeg har målt på nogle 12v anlæg, de giver alle mellem 15 og 20 volt vekselstrøm på både gul og hvid ledning ved 2000 omdr.

Hilsen Erik.
Redigeret af daxerik d. 03-04-2011 10:26
 
daxerik
Du har måske fået det lavet?
 
Kinroad XT50-18
Hej Erik takker for dit svar, jeg har flere gange forsøgt at skrive tilbage, men svar /skrivefeltet udebliver, nu var jeg heldig i dag, det er sket før, ved ikke om det er mig der gør noget forkert, siden skrive feltet udebliver, det virker som jeg ikke er logget ind selv om jeg er logget ind.
ja. jeg håber det virker nu, har skiftet spændings regulator.
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.07 sekunder 3,103,228 Unikke besøg