May 15 2024 06:00:52
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 2

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Sammenligning af Honda Gearkasser
folva
Hej, jeg håber at der er en eller anden der kan hjælpe med mit følgende spørgsmål :

Hvordan er gearingen i en Honda CD 50 4 trins gearkasse sammenlignet med en Honda SS 50 5 trins gearkasse. Og kan man uden videre bygge den 5 trins og i en 4 trins motorblok ?
 
daxerik
Hej.
Gearing CD50 1.gear 2,692 2. 1,824 3. 1,300 4. 0,958
- - SS50 1. 3,000 2. 1,765 3. 1,400 4. 1,136 5. 0,958
Gearkassen fra SS50 passer i CD50 hus, SS kickstarter hjulet er 23t. på CD 24t.

Hilsen Erik.
 
folva
Ok, tak for dit fyldestgørende svar. Jeg mente godt nok at have hørt at de højeste gear i begge gearkasser havde den samme udveksling, så der kan man ikke hente noget topfart. Jeg skal iøvrigt snart have bestilt et læs stumper til en gammel model CD 50 jeg er ved at bygge op, så jeg sender dig nok lige først en liste på mail, med de stumper jeg skal bruge.
 
daxerik
Hvis du ønsker højere gearing i motoren kan du montere en 2 plade kobling med tilhørende primærhjulssæt, det svarer til ca. 1,5 tand på gearkasseakslen.
 
folva
Okay, det ville da være værd at overveje.
 
lars larsen
hej det er cd-65 koblingen..den har andre primær/sekundær tandhjul...måske er kina kopierne som den..de har 2 plade kobling
nogle af dem..
jeg har forsøgt at montere cdi tænding fra en kineser men pick up spolen kan ikke være der,,kan evt prøve om koblingerne kan byttes
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.06 sekunder 3,103,375 Unikke besøg