Problemer med topstykke. Opdateret!
|
Silence |
Lagt på d. 26-02-2007 12:32
|

Bruger
Antal indlæg: 21
|
Hej..
Min knallert begyndte lige pludselig at være lang tid om at gasse ned efter jeg havde sluppet gas håndtaget, og efter en par ture ville den slet ikke køre. Jeg kigger så lidt på topstykket og finder ud af at der lækker lidt olie, derfor kunne det jo være at den også fik falsk luft. Jeg piller så topsykket af, jeg kan se at mit stempel har fået et lille mærke af udstødnings ventilen. Jeg indstiller så spillerummet på begge ventiler(Der var ikke noget spillerum før) og sætter det hele sammen. Da jeg starter den igen, kommer der en ubehagelig metallisk klapren. Da jeg havde stopstykket af kunne jeg ikke se at der var kommet nogen skade på ventilerne.
Kort:
Er det muligt at spille rummet kan blive for stort så det klaprer? eller kan det være noget med knasten eller de der bærearme eller hvad de hedder, der kan være beskadiget?
Mvh. Mathias
Redigeret af Silence d. 01-03-2007 22:07
|
|
|
|
Daxshop |
Lagt på d. 26-02-2007 13:47
|

Bruger
Antal indlæg: 178
|
Hvis ventilerne er justeret korrekt og motoren ikke er fra Methusalems tid så er det nok ikke pga justering de skramler. det kan jo være din timing af knasten der er smuttet. Hvis der er mærker i dit stempel er sandsynligheden for at du har fået bukket en eller begge ventiler også til stede. Så af med toppen kontroller at begge ventiler er iorden og prøv så at samle igen
Og brug så sefølig nye pakninger ;-)
Følg eventuelt Webmaster Henriks fortræffelige guide http://www.4strok...icle_id=35
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 26-02-2007 18:36
|

Bruger
Antal indlæg: 559
|
Hej!
Du skal huske at se på vippearmene om ventilerne er lukket når du justerer frigangen, hveranden gang stemplet er i top er ventilerne åbne, Hvisd du har mærket efter spillerum der har der ingen været, hvis du så justerer ventilerne der bliver spillerummet alt for stort, og motoren lyder forfærdelig.
Hilsen Erik. |
|
|
|
Silence |
Lagt på d. 01-03-2007 22:07
|

Bruger
|
Hej..
Den ene af ventilerne var rigtigt nok helt forkert indstillet, da jeg havde rettet det og fik gang i motoren igen, var der dog stadig problemer. Den når ikke særlig højt op i omdrejninger også begynder den at sætte ud, den skød også engang i mellem, ligesom om den er begrænset?
Jeg pillede topstykket af igen, og pressede ventilerne i bund og prøvede at hælde lidt benzin i hulningen, det løb igennem? Er det fordi mine ventiler er blevet skæve/slidte/andet? Jeg kan ikke se at de er skæve eller bøjede, men det kan vel også være så lidt at man ikke lige kan se det med det blotte øje.
Kan der være andet der er skyld i at den sætter ud?
Håber nogen kan hjælpe mig.
P.s jeg har et andet topstykke hvor gevindet til tændrøret er overskruet, der var en herinde fra der kunne lave det, men jeg kan ikke lige huske hvem?
Redigeret af Silence d. 01-03-2007 22:11
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 02-03-2007 16:57
|

Bruger
|
Hej!
Hvis der er frigang ved ventilerne og benzinen løber igennem er der en ventil der er utæt, måske skæv.
Jeg kan renovere topstykker for dig, det gælder også nyt tændrørsgeving.
Hilsen Erik. Telf. 96954080 |
|
|
|
Silence |
Lagt på d. 04-03-2007 21:25
|

Bruger
|
Okay. Kan du sætte en pris på det? Det er bare lige for at høre om det kan betale sig, det er jo trods alt bare et par billige kina topstykker.
Mvh. Mathias
|
|
|
|
daxerik |
Lagt på d. 04-03-2007 22:45
|

Bruger
|
Hej!