March 29 2024 15:15:31
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Cd 50èr skyder og vil ikke starte op
teamroemer
Kan det være ventilerne som er ude af justering ?

Hvordan justerer man dem korrekt ?

Den har fået et nyt tændrør og gnist ser fin ud.

Jeg har også kigget ind til knastkæden og det mærke som er på tandhjulet står præcis ud for det mærket i blokken på venstre side.
Det T på svinghjulet står ud for mærket i toppen af blokken.

Er det korrekt setup ?
 
daxerik
Hej!

Ventilspillerum skal justeres når stemplet er i top og begge ventiler lukkede, hveranden gang stemplet er i top er ventilerne åbne, så når du drejer på svinghjulet kan du se om de er lukkede. Så mærker du om der er lidt frigang 0,05mm, men hvis du kan mærke lidt frigang er det ikke der problemer ligger.
Er tændingen justeret rigtig?
Hvad har du lavet ved motoren siden den kørte sidst?
Du må ringe til mig hvis du vil. telf.96954080

Hilsen Erik.
 
McReiner
Hej. Ville have sagt det kunne skyldes din timing af knasten. Men så lige at du havde tjekket det.

Det med spillerum mellem ventiler er nu ikke SÅ meget pga. den ikke skal knalde. Men mere fordi de udvider sig når motoren bliver varm.
Men tjek dem alligevel, for sidder de forkert, kan de sagtens være skyld i problemet
 
teamroemer
Jeg tror det er mine ventiler som driller mig.

Jeg har lige taget toppen af den for at se hvad der sker med ventilerne og indsugningsventilen ser beskadiget ud.

Den lukker ikke ordentligt også er der en del belægning/sod på udst. ventilen.

Jesper Sand Andersen
20979635
www.motorsportnor...
 
Daxshop
Med knasten afmonteret og tændrøret i skal forbrændingskammeret kunne holde på en hættefuld sprit i mindst 10 min hvis det løber igennem så skal de skiftes/ slibes
Mvh. Palle
http://www.Daxsho...
Tlf.51889407
 
www.daxshop.dk
McReiner
^^ Man kan også låne en lækagemåler på et værksted. Så kan man også høre det fiser ud ved ventilerne, hvis det er dem som er utætte. Bare hvis man ikke har skilt det ad selvfølgelig.

Men lyder sært hvis det er helt nyt.
 
teamroemer
Daxshop skrev:
Med knasten afmonteret og tændrøret i skal forbrændingskammeret kunne holde på en hættefuld sprit i mindst 10 min hvis det løber igennem så skal de skiftes/ slibes




Jeg tror den bliver smidt ud til jer så kan i kigge på den..


Jeg vil helst have en fagmand på den nu, så er jeg 100% sikker på at den spinder her til foråret når jeg skal ud og trille lidt på den.
teamroemer tilknyttede følgende billede:billede:
web1.jpg


Jesper Sand Andersen
20979635
www.motorsportnor...
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 1.05 sekunder 3,060,352 Unikke besøg