April 25 2024 12:20:53
Navigation
· Forside
· Nyheder
· Tekniske artikler
· FAQ
· Links
· Album
· Kontakt
· Galleri Dax
· Galleri CD50
· Søg

· Forum
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 255
· Nyeste bruger: Autosivert
Tællere

Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp til kobling på en CD 50
teamroemer
Hejsa

Er der nogen som har styr på koblingsmekanismen på sådan en Cd 50èr

Jeg har monteret ny kobling men kan ikke få koblingen til at koble ud..
 
daxerik
Hej!

Det er nok hjulet bag koblingen der ikke er kommet ind i koblingspladen, hvis koblingspladen ikke centrerer helt kan hjulet ikke ind i pladen men klemmer på den i stedet, så er det umuligt at få den til at koble ud.
Du skal have koblingspladen afmonteret og se efter om den stadig er helt flad, hvis den er klemt lidt konisk er du nødt at montere en ny plade.
Når du monterer koblingen skal du have en finger om bag ved koblingen for at mærke om hjulet kommer i indgreb i koblingpladen.
Er du i tvivl må du gerne ringe til mig, telf. 96954080.

Hilsen Erik.
 
teamroemer
Der er du måske inde på noget ja...

Jeg har skildt den ad og samlet den 3 gange nu med samme resultat, så det kan være den nye plade er skadet.

Første gang jeg satte den nye plade i tog tandhjulet ikke rigtigt fat i pladen med lamellerne kunne jeg mærke med en finger.

Hvor meget skal den møtrik som holder koblingsskålen strammes egentlig.
 
daxerik
Koblingsmøtrikken skal spændes så meget som det er mulig med almindelig værktøj, husk der skal være både låseskive og den koniske skive, hvis begge skiver ikke er der går koblingen løs uanset hvor meget den bliver spændt. En løs kobling kan godt knække enden af krumtappen.
Når møtrikken er spændt fast skal den være lige med krumtapenden, ellers er der noget galt.

Hilsen Erik.
 
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Siden dannet på: 0.10 sekunder 3,081,247 Unikke besøg